به گزارش ایرنا ، صدیف بدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در کمیسیون اقتصادی مجلس توفیق بزرگی بود که در سایه تلاش‌ها و پیگیری ‌های مستمر مجمع نمایندگان استان میسر شد.
وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری به عنوان یکی از مهم‌ ترین زیرساخت ‌های توسعه است که با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود و در این راستا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تا تصویب قطعی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ کنند.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری برای استان‌ های مرزی و کمتر توسعه ‌یافته مانند اردبیل به عنوان یک محرک قوی برای رشد و توسعه است که امیدواریم با تصویب قطعی این منطقه شاهد پیشرفت استان باشیم.
بدری گفت: بهره گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) جهت ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از دیگر مزایای مناطق آزاد محسوب می شود.
وی اضافه کرد: همچنین برخورداری از انواع معافیت های مالیاتی، امکان ورود ماشین آلات و قطعات و مواد اولیه برای صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر مناطق آزاد است.
بدری تحقق راه آهن مطالبه اصلی مردم استان اردبیل از رییس جمهوری را خواستار شد و افزود: طرح راه آهن اردبیل - میانه ، ایجاد منطقه آزاد تجاری ، تسریع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی نمین ، احداث خط ریلی اصلاندوز و جمهوری آذربایجان و اشتغال جوانان از جمله مطالبات اصلی مردم این استان است که انتظار می رود دولت توجه ویژه ای برای تحقق این مطالبات داشته باشد.
او گفت: در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی نمین که شرکت شاهد سرمایه گذاری اجرای آن را بر عهده دارد آن طور که باید اقدام اساسی صورت می گرفت هنوز صورت نگرفته است.
لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید و برای عملیاتی شدن نیازمند تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.