پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عباس براتی پور داور پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار در بخش شعر

افزایش کیفیت و کمیت آثار جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار

عباس براتی پور داور پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار در بخش شعر پیرامون آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: با توجه به اینکه من دوره گذشته نیز در هیئت داوران جشنواره ادبی یار و یادگار حضور داشتم اشعاری که در این دوره ارسال شده است از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار بوده است وجود دارد و اشعار خیلی خوبی رسیده است و به نظر می رسد که شعرا و کسانی که دستی بر قلم دارند توانسته اند ارادت خودشان را به حضرت امام و خاندان این بزرگوار به ظهور و بروز برسانند.

این شاعر معاصر کشورمان پیرامون اهمیت پرداختن به اندیشه ها و مبارزات حضرت امام خمینی(س) در جشنواره های ادبی اظهار داشت: حضرت امام(س) به طور کلی بنیانگذار جمهوری اسلامی و مرد بزرگ قرن بودند و ما با برگزاری کنگره ها و جشنواره های این چنینی می توانیم در بیداری ملت نسبت به اندیشه های حضرت امام و توجه آنان به این موضوع سهم داشته باشیم و نگذاریم که به دست فراموشی سپرده شود.

استاد براتی پور با اشاره به اهمیت شعر و ادبیات در انتقال پیام و ترویج اندیشه گفت: وقایع مهمی در طول تاریخ اسلام روی داده است که اگر به زیر شعر و هنر آراسته نمی شد چه بسا فراموش می شد. در صدر اسلام نیز درباره واقعه مهم غدیر به کمیل می فرماید که برای این موضوع شعر بگوید بنابراین شعر اهمیت زیادی دارد.

براتی پور با اشاره به تاثیر شخصیت حضرت امام خمینی(س) در شعر و ادبیات انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از رحلت حضرت امام من خودم شاهد بودم که وقتی آن غزل معروف ایشان انتشار پیدا کرد افراد مختلفی اشعار بسیار زیادی درباره حضرت امام گفتند که چندین مجلد شده بود و خود ما در سال 68 چندین مجلد مجموعه شعر در سوگ ایشان فراهم آوردیم.

وی ادامه داد: کسانی که حتی کمترین ذوقی داشتند برای حضرت امام شعر گفتند و می خواستند مکنونات قلبی خودشان را در قالب شعر بیان کنند و این روند ادامه داشت و دارد و ادامه دادن آن استمرار راه حضرت امام است یعنی وقتی ما یاد ایشان را زنده نگه می داریم راه و اندیشه ایشان را نیز به عنوان یک الگو و مشعل برای زندگی خودمان و جامعه استمرار بخشیده ایم. اهمیت اینگونه کنگره ها و جشنواره ها می تواند در تدوام راه حضرت امام موثر باشد.

داوری نهایی پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار، که به همت واحد کودک و نوجوان موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (س) برگزار می شود به پایان رسیده و اختتامیه جشنواره نیز روز چهارشنبه 24 اسفند برگزار خواهد شد و طی آن برگزیدگان هیئت داوران در رشته های شعر، ترانه، داستان، ادبیات کودک و نوجوان، نثرادبی و مقاله معرفی خواهند شد.

عباس براتی پور، شیرینعلی گل مرادی، عبدالجبار کاکایی، رضا عبداللهی، محمدرضا اصلانی، مهران بهروز فغانی، حامد محقق اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره ادبی یار و یادگار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.