پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

شیرین علی گل مرادی داور پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار در بخش شعر

استقبال شاعران جوان ازپنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار

شیرین علی گل مرادی داور پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار در بخش شعر پیرامون آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: آن چه که در پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار مهم است استقبال بسیار خوبی است که شاعران جوان داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، داور پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار در ارزیابی آثار رسیده افزود: اکثر آثار رسیده در قالب کلاسیک، نیمایی و سپید روی هم رفته کارهای خوبی هستند ولی ما در این بررسی به دنبال این هستیم که آثار برتر را بتوانیم گزینش و ارائه کنیم. آثاری که بررسی شد کارهای خیلی خوبی رسیده بود و آثار رسیده امتیازات خوبی کسب کردند و نظریه نهایی نیز در جشنواره اعلام خواهد شد.

شیرین علی گل مرادی در رابطه با اهمیت برگزاری جشنواره های ادبی و هنری با موضوع امام خمینی و انقلاب اسلامی ادامه داد: کمترین نتیجه ای که می توان از جشنواره های ادبی انتظار داشت همان ایجاد انگیزه و توجه به فرهنگ و ادبیات روزگار خودمان و روزگار گذشته است. پایه های ادبی ما اصولاً براساس شعر است و ما در زمینه ادبیات اگر از گذشتگان مان تا کنون حرفی برای گفتن داشته باشیم پایگاه شعر است و نه چیز دیگر.

داور پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار در بخش شعر گفت: در روزگار ما هم جوانان اکثراً خوب کار می کنند و این جشنواره ها میدان و عرصه خوبی برای بروز استعدادهایی است که تازه کار هستند یا پنهان مانده اند و شناخته شده نیستند و باعث می شود این شعرها با داوری هایی که با دقت انجام می شود شناخته شوند و آثارشان برای مخاطبان ارائه شود.

این شاعر معاصر کشورمان در اهمیت پرداختن به موضوع امام خمینی و انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: دلیل اینکه در عرصه ادبیات به موضوع حضرت امام و در مرحله بعد به موضوع دفاع مقدس اهمیت داده می شود به دلیل این است که این دو جریان با روح دینی و میهنی ملت ایران در پیوند است.

گل مرادی در پایان گفت: ملت ما پیشینه درازی در اعتقاد به اسلام دارند و توجه شاعران به مسائلی از این دست ریشه اش در همین اعتقاد به دین اسلام است. ادبیات گذشته ما نیز بر همین پایه و اساس است و با مسائل دینی و عرفانی در هم آمیخته است و آثار برجسته ای نیز که برای ما به جا مانده در همین عرصه عرفان و حکمت هستند.

داوری نهایی پنجمین دوره جشنواره ادبی و هنری یار و یادگار، که به همت واحد کودک و نوجوان موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (س) برگزار می شود به پایان رسیده و اختتامیه جشنواره نیز روز چهارشنبه 24 اسفند برگزار خواهد شد و طی آن برگزیدگان هیئت داوران در رشته های شعر، ترانه، داستان، ادبیات کودک و نوجوان، نثرادبی و مقاله معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.