به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمیدرضا هراسانی روز پنجشنبه در نشست خبری در ساری زمان آغاز فعالیت سازمان بسیج هنرمندان مازندران را سال 1386 اعلام کرد و افزود که از اعضای کنونی این تشکل سه هزار نفر عضو فعال به شمار می روند.
وی ادامه داد : در مدت یک دهه فعالیت این سازمان در استان ، هنرمندان موفقیت خوبی در رشته‌های نمایش، شعر، سرود، ادبیات داستانی و خوشنویسی کسب کرده اند .
هراسانی مسجد محوری را رویکرد امسال سازمان بسیج اعلام کرد و گفت که برگزاری برنامه های فرهنگی - هنری به مناسبت‌های مختلف در مساجد را این سازمان در مازندران پیگیری می کند .
وی برگزاری سه مرحله جشنواره شعر بسیج هنرمندان با عنوان شعر عاشورایی در سوادکوه ، نور و نکا را از جمله برنامه های سال جاری معرفی کرد .
** برگزاری جشنواره تئاتر و ادبیات داستانی بسیج
هراسانی با اشاره به برگزاری جشنواره های بسیج هنرمندان در 2 بخش تئاتر و ادبیات داستانی ، گفت: ما انتظار داریم همه اهالی تئاتر و هنرمندان در این جشنواره ها شرکت کنند و با حضور در کارگاههای آموزشی ، بتوانند کیفیت کارشان را ارتقا دهند.
وی افزود : 15 مرداد ماه آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر بسیج مازندران است که در پنجم آبان ماه لیست نهایی گروههای برگزیده برای جشنواره استانی اعلام می شود.
مسئول بسیج هنرمندان مازندران اظهار کرد : حوزه ادبیات داستانی در 2 بخش تجربی و حرفه‌ای برای همه علاقه مندان برگزار می‌شود و 30 آبان 96 مهلت ارسال آثار است.
** جشنواره عکس
هراسانی با شاره به فراخوان عکس با موضوع سبک زندگی ایران اسلامی در مازندران با محوریت تولید و اشتغال گفت: همه عکاسان می توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه سال جاری ارسال کنند.
وی افزود : قرار است عکس‌های رسیده در 6 ماهه دوم سال با برپایی نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد و عکس متنخبان نیز در کتابی چاپ شود.
او برگزاری اردوی جهادی هنرمندان به مناطق محروم جهت آموزش و اردوی راهیان نور به غرب کشور را با هدف ایده‌گیری و ایده پردازی هنرمندان در موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.
هراسانی با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری شعر در پنج موضوع و پنج استان مختلف ، گفت : امیدواریم هنرمندان مازندران در این جشنواره‌های کشوری حضور پررنگ داشته باشند.
وی افزود : بودجه کنونی سازمان بسیج هنرمندان جوابگوی 70 درصد از برنامه هاست و 30 درصد دیگر با مشارکت تامین می‌شود.
** 110 شهید هنرمند مازندران
هراسانی با اشاره به وجود 110 شهید هنرمند در استان، اظهار کرد: شهید ربیع نتاج از شهدای شاخص و از شاعران بزرگ استان بودند و از این شهید فیلم ها و اشعار زیادی بر جای مانده است.
وی با بیان اینکه اجرای نمایش در یادواره شهدا بسیار کمرنگ است، افزود : اجرا و ساخت 6 تئاتر در حوزه دفاع مقدس و شهدای حرم از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری است.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.