نمایشگاه دائمی آثار امام خمینی (س) و سایر آثار انتشارات عروج با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و دانشگاه شیراز در کتابخانه‌ی میرزای شیرازی این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، نمایشگاه دائمی آثار امام خمینی (س) و سایر آثار انتشارات عروج با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و دانشگاه شیراز در کتابخانه‌ی میرزای شیرازی این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بهره برداری از این نمایشگاه در راستای توافق موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می پذیرد و پیش از این نیز در دانشگاه های صنعتی شریف و مازندران نمایشگاه های مشابهی دائر شده است.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز اظهار داشت: برپایی نمایشگاه آثار و تألیفات حضرت امام خمینی (س) و بزرگداشت اندیشه و تفکر معظم‌له، بهترین راه برای معرفی انقلاب اسلامی و نشر افکار و اندیشه‌ی حضرت امام (ره) می‌باشد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی اضافه کرد: با توجه به خیزش مردم مسلمان منطقه و کام تشنه‌ی عموم مردم و ملل دنیا به اندیشه‌های ناب امام خمینی (س)، لازم است تلاش مضاعفی برای نشر افکار و اندیشه‌ی امام انجام پذیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز هم گفت: آثار و تألیفات حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) به منظور واکاوی ابعاد شخصیتی ایشان در فضای دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا جامعه‌ی دانشگاهی بویژه نسل جوان و اساتید که تشنه‌ی شنیدن بیانات امام (س) و اسلام ناب محمدی هستند از این الگوها بهره جویند.

دکتر عطاءاله ربیعی خاطرنشان کرد: بعد از ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام شخصیتی مانند حضرت امام (س) در طول تاریخ نمی‌توان یافت؛ زیرا شخصیت بی‌نظیر و جامع امام در عرصه‌های مختلف سیاسی، فقهی و معنوی در اوج قرار دارد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه شیراز نیز با ارائه‌ی گزارشی از روند شکل‌گیری و افتتاح این مجموعه گفت: نمایشگاه یاد شده به همّت وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و با همکاری دانشگاه شیراز با بیش از 450 عنوان اثر از آثار و تألیفات امام خمینی (س) و کتب و CDهای مربوط به شخصیت ایشان در این نمایشگاه در معرض دید جامعه‌ی دانشگاهی قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور تصریح کرد: دانشجویان با استفاده از رایانه و مشاهده‌ی حضوری، کتب مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و می‌توانند آن ‌را به صورت امانی از کتابخانه دریافت نمایند.

وی هدف از دایر نمودن این نمایشگاه را، آشنایی دانشجویان با آثار و اندیشه‌های امام خمینی (س) عنوان کرد و بیان داشت: این حرکت از سوی وزارت علوم آغاز شده و دانشگاه شیراز جزء نخستین دانشگاه‌های کشور می‌باشد که اقدام به برپایی این نمایشگاه نموده است.

در این نمایشگاه دائمی کلیه آثار حضرت امام خمینی(س) و برخی از کتاب ها و سایر محصولات فرهنگی انتشارات عروج به دانشجویان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.