در این ستون که به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر می شود ، هرروز ضمن انتشار دعای آن روز ، به انتشار گزیده ای ازسخنان معنوی امام وخاطره ای از نزدیکان و یاران امام راحل از سیر وسلوک عارفانه امام خمینی (س) در ماه رمضان می پردازیم.

امیدوارم‏

ماه مبارک به منزله یک ساعتى است که کوکش بکنند و خودکار تا مدتى که این کوک است باشد. این ماه مبارک باید این جور باشد که مردم را تا ماه مبارک دیگر حفظ کند، بعد ماه مبارک دیگر بیاید از سر گرفته بشود و این براى این است که باید ما در این ضیافت وارد شده باشیم و من امیدوارم که وارد شده باشیم.
صحیفه امام، ج 21، ص 47، اردیبهشت 67

فطریه‏

حضرت امام در این اواخر به خاطر کهولت سن و از طرفی به خاطر کسالت قلبى و‌‌‌ به دستور طبیب که مقید بودندبه دستور طبیب عمل بکنند روزه نمی گرفتند،ولى مقید بودند قبل از اینکه سال برسد کفاره‏هاى روزه را پرداخت مى‏کنند.و همچنین یادم هست در اول غروب آفتاب هر شب عید فطر من را احضار مى‏کردند و پولى پرداخت مى‏کردند و مى‏فرمودند این پول فطریه من و کسانى که نان خور من هستند و مى‏فرمودند که این تا فردا به فقرا داده بشود، لذا من تا قبل از ظهر عید فطر به دستور امام، فطریه حضرت امام را به فقراى همین جماران پرداخت می کردم.

سید رحیم میریان‏

مجله حضور (33)، ص17

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.