پایگاه خبری جماران؛ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) متن دو حدیث از قول آن حضرت با قلم امام خمینی(س) از کتاب چهل حدیث تقدیم  می شود:

1- [حضرت امام صادق(ع)]: ثلاث لا یضرّ معهنّ شی‌ء: الدّعاء عند الکرب، و الإستغفار على الذّنوب، و الشّکر عند النّعمة. «... حضرت صادق، علیه السلام، مى‌فرمود: «سه‌ چیز است‌ که‌ ضرر نمى‌رساند با آنها چیزى: دعا نزد شدت، و استغفار بر گناهان، و شکر نزد نعمت.» (امام خمینی ،شرح چهل حدیث ،ص348)

2- «فرمود حضرت صادق، علیه السلام: همانا من دوست مى‌دارم از شماها مرد مؤمنى را که وقتى در نماز واجبى ایستاد، اقبال و توجه کند به قلبش به سوى خداى‌ تعالى، و مشغول نکند قلبش را به کار دنیا. نیست بنده‌اى که در نمازش توجه کند به سوى خدا به قلبش، مگر آنکه اقبال کند خداوند به سوى او به وجهش، و قلوب مؤمنان را متوجه کند به سوى او بمحبت بعد از دوستدارى خداوند او را.» اکنون ببین این چه بشارتى است که صادق آل محمد، علیهم السلام، به مؤمنین مى‌دهد. افسوس که ما بیچاره‌هاى محجوب از معرفت از توجه حق تعالى بى‌بهره‌ایم و از دوستى ذات مقدس او اطلاعى نداریم و دوستى حق را قیاس مى‌کنیم به دوستى بندگان. اهل معرفت مى‌گویند حق تعالى براى محبوب خود رفع حجب مى‌کند. و خدا مى‌داند در این رفع حجب چه کرامتهایى است. غایت آمال اولیا و نهایت مقصد آنها همین رفع حجب بوده‌.( امام خمینی ، شرح چهل حدیث ، ص431و432 )

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.