سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این آیین گفت: جاذبه و انقلابی که امام خمینی (ره) در دل های مردم ایجاد کرد، حاصل اخلاص، مراقبت، خودسازی و جهاد اکبر بود که از او شخصیتی الهی ساخت و امروز بعد از ۳۰ سال از ارتحال آن امام فقید، هنوز بالنده است.

به گزارش جماران؛ در آیین گرامیداشت سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، مجمع اهل بیت هلند و مرکز ثقلین بشنبه شب در شهر لاهه برگزار شد. سفیر ایران گفت: امام خمینی (ره) راه قیام و ایستادگی در برابر ظلم را انتخاب کرد و پرچم حق را در برابر ظالمان و مستکبران جهان برافراشت.

در این آیین که با حضور هیاتی از مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد، سفرای ایران و عراق، نماینده مجلس شورای اسلامی و دو تن از روحانیون مقیم هلند به زبان های فارسی، عربی و ترکی در تجلیل از مقام و منزلت امام خمینی (ره) سخنرانی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در این آیین گفت: جاذبه و انقلابی که امام خمینی (ره) در دل های مردم ایجاد کرد، حاصل اخلاص، مراقبت، خودسازی و جهاد اکبر بود که از او شخصیتی الهی ساخت و امروز بعد از ۳۰ سال از ارتحال آن امام فقید، هنوز بالنده است.

«علیرضا کاظمی ابدی» افزود: امام خمینی (ره) راه قیام و ایستادگی در برابر ظلم را انتخاب کرد و پرچم حق را در برابر ظالمان و مستکبران جهان برافراشت؛ تا جایی که امروزه در سراسر جهان ازجمله در هلند شاهد برپایی راهپیمایی شکوهمند و باصلابت در روز جهانی قدس هستیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی امام به مسلمانان عزت بخشید و دفاع از فلسطین، در چارچوب دفاع از عزت مسلمین است. دشمنان هنوز به عزت اسلام چشم طمع دارند و با نام معامله قرن، درصدد نابودی آرمان بزرگ فلسطین هستند.

کاظمی ابدی اضافه کرد: متاسفانه برخی از حکام کشورهای اسلامی با آنان همراهی می‌کنند، ولی پیروان امام خمینی (ره) در سراسر جهان اجازه نخواهند داد عزت مسلمانان پایمال شود.

سفیر عراق در لاهه نیز گفت: پیام کلیدی امام خمینی (ره) عبارت بود از توحید، اخلاص و ادای تکلیف و موفقیت های جمهوری اسلامی در اثر نفس ربانی این عالم مجاهد حاصل شد.

«هشام العلوی» افزود: او هم یک عالم جامع الاطراف و مسلط به علوم قرآن و اهل بیت علیهم السلام بود و هم رابطه و علاقه ای دوطرفه با مردم داشت؛ از یکسو بر تزکیه نفس تاکید می کرد و از سوی دیگر اهتمام خاص به مستضعفین در همه نقاط جهان و بویژه به موضوع فلسطین داشت.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است در مسیر طولانی ۴۰ ساله با وجود انواع دشمنی‌ها و فشارها، در مسیر اقامه مردم سالاری دینی، اقامه حق و عدالت اجتماعی، جنبش و پیشرفت علمی و تحقق عزت موفق شود که همه اینها نتیجه نهضت و مکتب فکری امام خمینی است.

نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت یاد وخاطره امام و شهدا اظهار داشت: ثمره توجه امام به محرومین و مستضعفین، امروزه در مقابله ایران با تروریسم در عراق و سوریه و شتافتن در کمک به مردم سنی، شیعه، ایزدی و مسیحی نمایان شده است. امام خمینی آرمان فلسطین را زنده کرد و فریاد مبارزه با رژیم صهیونیستی را سر داد و امروز فلسطین زنده است چون انقلاب امام زنده است.

«احمد امیرآبادی فراهانی» افزود: جمهوری اسلامی پس از ارتحال امام نیز تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، با وجود همه مشکلاتی که آمریکای جنایتکار برای ما بوجود آورده، از ملت مظلوم فلسطین حمایت و به این حمایت افتخار می کنیم.

وی اضافه کرد: امام از هیچ‌کس جز خدا هراسی نداشت و این رمز پیروزی او در مقابل مستکبرین بود. ملت ایران حامی صلح و آرامش در منطقه وجهان است ولی مطمئن باشید با قدرتی که دستاورد جوانان همین مملکت است، دست هر متجاوزی را قطع خواهد کرد.

در این آیین همچنین کلیپ هایی درباره شخصیت و زندگی حضرت امام به نمایش درآمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.