رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در واکنش به اظهارات مدیرعامل بورس کالا مبنی بر ورود بورس به حوزه خرید و فروش مسکن، این اقدام را غیرقانونی و خارج از وظایف بورس کالا عنوان کرد و گفت: این اقدام بورس کالا باعث افزایش قیمت خانه می شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در واکنش به اظهارات مدیرعامل بورس کالا مبنی بر ورود بورس به حوزه خرید و فروش مسکن، این اقدام را غیرقانونی و خارج از وظایف بورس کالا عنوان کرد و گفت: این اقدام بورس کالا باعث افزایش قیمت خانه می‌شود.

به گزارش جماران، حسام عقبایی اظهار کرد: خرید و فروش و دلالی ملک وظیفه‌ی اتحادیه مشاوران املاک است، نه بورس کالا. بورس کالا باید به ایجاد رونق اقتصادی در کشور بپردازد و حق مداخله در امور خرید و فروش ملک را ندارد.

وی با اشاره به قانون نظام صنفی خاطرنشان کرد: قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی به این موضوع اذعان دارد که خرید و فروش مسکن از وظایف اتحادیه مشاوران املاک است.از سال 1387 که ما سامانه اطلاعات املاک و مستغلات را راه اندازی کردیم به امور رسیدگی می‌کنیم و هیچ نگرانی از بابت مسائلی همچون فروش یک ملک به چند نفر وجود ندارد که حالا بورس کالا بخواهد جلوی این مساله را بگیرد.

عقبایی تاکید کرد: نکته دیگر این‌که بورس اعلام کرده ما در فاز اول تداخلی با مشاوران املاک نداریم و بحثمان خرید و فروش ملک بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام (ره)، شهرداری‌ها و جاهای دیگر است. در این خصوص هم باید بگویم این اقدام برخلاف قانون است؛ چون بر اساس قانون دلالان، خرید و فروش املاک جزو وظایف مشاوران املاک است و بورس حق این کار را ندارد و این مغایر با سخنان نمایندگان مجلس و رییس جمهور است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که بورس را دارند تبدیل به بنگاه مشاوران املاک می‌کنند، گفت: این کار بورس نه تنها کنترل قیمت حوزه مسکن را ایجاد نمی‌کند بلکه باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود و حوزه سوداگری را در این بخش تشویق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما این اقدام بورس را مخالف صریح اصل 44 و مغایر با قانون نظام امور صنفی می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته مدیرعامل جدید بورس کالا در گفت‌وگو با رسانه‌ها سیاست جدید این بورس برای تاسیس بورس مسکن را اعلام کرد و گفت: بورس کالا قصد رقابت با بخش خصوصی در حوزه معاملات مسکن را ندارد. برنامه اصلی بورس کالا برای تاسیس بورس مسکن فروش املاک ارگان‌های دولتی و غیردولتی بزرگ است که هم‌اکنون از طریق انجام سیستم مزایده در حال فروش املاک خود هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.