خطیب جمعه تهران در خطبه دوم با محکوم کردن اهانت به پیامبر اسلام(ص) گفت: توهین به پیامبر برنامه دشمن برای گسترش اسلام هراسی است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آیت الله «محمد امامی کاشانی» در خطبه های دوم نماز جمعه تهران که در مصلای تهران برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: این انقلاب با رهبری شخصی که در اخلاص، مرجعیت، سیاست و فقاهت برتر بود و نفسی عیسوی داشت به بار نشست.


وی اظهار داشت: دشمن پیش از انقلاب بنا داشت چهره اسلام را از کشور پاک کند تا بتواند تمامی منابع ملی ما را به چنگ بیاورد و چنین نیز کرد به شکلی که حتی رضاخان را آورد و وی با دستور آمریکا و انگلیس با مظاهر اسلامی مانند حجاب، مسجد و قرآن جنگید.

امامی کاشانی تصریح کرد: دشمن اما پس از پیروزی انقلاب دید که نمی تواند با مظاهر اسلامی بجنگد به همین دلیل به سراغ اصل اسلام رفت تا بتواند این دین مبین را از بین ببرد.

وی با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن کامل اسلام بود، خاطر نشان کرد: اما حرکت امام راحل با همراهی ملت بزرگ و ایثارگر ایران باعث پیروزی انقلاب شد و سپس این انقلاب به اقصی نقاط جهان صادر و دشمن دید که باید با این انقلاب جنگید.



**حرکت جنایتکارانه تروریست های داعش مغایر با تعالیم همه ادیان الهی به ویژه اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن برای اجرایی کردن نقشه خود گروهک های تروریستی مانند داعش و طالبان را ایجاد کرد تا به مردم جهان بگوید که اسلام چنین است و از طرف دیگری نیز کاریکاتور، کتاب و تصویرهایی علیه پیامبر اکرم (ص) چاپ شد تا اسلام را زشت و اسلام هراسی را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر می خواستند دنیای یهودیت و مسیحیت نیز به دین اسلام توجه نکنند و در همین مسیر هویت و ارزش های اسلامی را از مسلمین بگیرند و امروز نیز همین موضوع را پیگیری می کنند.

امامی کاشانی با اشاره به جنایت اخیر داعش و سوزاندن خلبان اردنی در قفس، گفت: این تروریست ها ادعا می کنند که کار ما براساس قرآن بوده است.

وی با قرائت آیه 126 سوره نحل که مورد استناد این گروهک تروریستی برای سوزاندن خلبان اردنی قرار گرفت، تصریح کرد: این آیه ارتباطی با کار داعش ندارد، بلکه در آن خداوند به پیامبر (ص)، محبت، مهربانی و گذشت را متذکر می شود.

امام جمعه موقت تهران با خطاب قرار دادن گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: این شما بودید که به مسلمین در سوریه و عراق حمله کرده و جنایت می کنید و مردم نیز از خودشان دفاع می کنند، اما می خواهید این آیه شریفه را مصادره کنید، بدانید که خلبان اردنی می خواست شما را دربرابر جنایت هایتان مجازات کند.

امامی کاشانی با تاکید بر این که نمی توان جنایت ها را با آیات قرآن توجیه و آن را در جهت خواسته هایتان مصادره کنید، افزود: قرآن گفته است باید در جامعه محبت و گذشت باشد تا دشمن دست از دشمنی بردارد، برای همین پیام رهبر معظم انقلاب که سیاسی نبود، در این برهه از زمان اهمیت دو چندان پیدا می کند.



** پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی اقدامی برای روشن کردن فطرت آنان بود

امامی کاشانی ادامه داد: پیام رهبر معظم انقلاب دعوت به اسلام نبود و هرفردی که به این نامه نگاه کند می بیند که براساس قرآن، فقط تذکری بوده است.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب جوانان غرب را متذکر شدند که باید تاریخ اسلام، قرآن و سیره پیامبر را بخوانند تا ببیند واقعیت چیست.

امام جمعه وقت تهران با مخاطب قرار دادن جوانان غربی و مسلمانان جهان در اروپا و آمریکا گفت: سخنان مطرح شده علیه اسلام برای آن است که می خواهند مسلمانان را از پدر امت خود یعنی پیامبر (ص) و امام علی (ع) جدا کنند.

وی با بیان این که نامه رهبر معظم انقلاب نوعی تکلیف شرعی است، خاطر نشان کرد: مسلمانانی که در غرب زندگی می کنید، شما هم به عنوان یک مسلمان این وظیفه را دارید تا جوانان غرب را با دعوت به خواندن کتاب های اسلامی با دین مبین اسلام آشنا کنید و وظیفه دارید که چهره واقعی پیامبر(ص) ، قرآن و اسلام را به همه نشان دهید.



** وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما با تدبیر در جهت گسترش معنویت و تقوا در جامعه برنامه ریزی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آن چیزی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، موضوع ولایت فقیه، پیروی از امام امت و داشتن تقوا بود و ما باید به تقوا و خداپرستی برگردیم و با گسترش فضایل اخلاقی و فضای جامعه را به سمت عبادت و تقوا ببریم.

وی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما که مسوولیت گسترش فرهنگ در جامعه را دارند توصیه کرد که به معنویت توجه و اهمیت بیشتری دهند و حرکت های آنها باید به شکلی باشد که تقوا و معنویت را در جامعه تضعیف نکند.



**انسجام و عزت نظام اسلامی باعث شده که وزارت امور خارجه مقتدرانه درباره حقوق ملت ایران مذاکره کند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که رهبری یکی از نعمت های بزرگ نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: کشور ایران با انسجام ملی به تعالی بالایی رسیده و همین موضوع باعث طمع دنیای استکبار به اسلام و جمهوری اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: همین انسجام ملی و عظمت باعث شده تا مذاکره کنندگان هسته ای وزارت خارجه به دشمن بگویند که دربرابر حقوق ملت ایران یک کلمه و قدم عقب نشینی نمی کنند.



**پرتاب ماهواره فجر نشان از توانایی بالای علمی ایران دارد

امامی کاشانی پرتاب ماهواره فجر را نیز حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: این ناشی از پیشرفت علمی و خدمات دانشگاهی کشور ما است که نشان دهنده همان نقطه اوجی که است که مردم جهان اسلام باید آن را دنبال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.