رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از موزه ریاست جمهوری در شهر رفسنجان بازدید کرد.

به گزارش جماران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه پنجشنبه در دومین روز سفر به استان کرمان وارد رفسنجان شد و با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از بخش های مختلف موزه ریاست جمهوری دیدن کرد.

این مجموعه برای جمع آوری هدایای رسمی و غیر رسمی که در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی مردم، سازمان ها و کشورها به دولت جمهوری اسلامی ایران تقدیم شده بود، طراحی و سال 1378 افتتاح شد.
این هدایا شامل اشیای ملی و اسناد روابط سیاسی ایران است که اسناد ملی محسوب می شوند و تحت نظر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.
موزه ریاست جمهوری دارای غرفه هایی از دوران معاصر با 40 شیء نفیس، دوران معاصر با 70 شیء، دوران سازندگی با 117 شیء، غرفه دفاع مقدس و شهداء با 51 شیء نفیس و غرفه رفسنجان شناسی است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در بیت امام جمعه فقید رفسنجان مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ محمد هاشمیان حضور یافت.
دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مدیران استان کرمان، شرکت در هفتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی، بازدید از احداث تونل انتقال آب به کرمان، شرکت در نشست شورای آب استان، افتتاح دو طرح عمرانی آموزشی در دانشگاه آزاد کرمان، بازدید از باغ تاریخی و بازسازی شده فتح آباد و دیدار با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از برنامه های نخستین روز سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان بود.
وی امروز (پنجشنبه) نیز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با آیت الله سید یحیی جعفری دیدار و سپس از برخی پروژه های عمران شهری و بازار بزرگ کرمان بازدید کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در دومین روز سفر به کرمان با جمعی از فعالان سیاسی استان دیدار کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.