چای ملایم کم‌رنگ از جمله دهانشویه‌های طبیعی و غیرمخرب برای حفظ سلامت دهان و دندان است.

به گزارش جماران، کارشناسان برای به دست آوردن سلامت دهان و دندان به افراد توصیه می‌کنند پس از خوردن غذا و مسواک زدن، دهان خود را با چای نیمه گرم کم‌رنگ قرقره کنند.
گفتنی است، نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه Hasanamba در کشور هندوستان نشان داده است که شستشوی دهان با چای به مدت 30 ثانیه، دو بار در روز می‌تواند سبب از بین رفتن پلاک‌های دندانی و کاهش التهاب و عفونت لثه شود.
کارشناسان علت این موضوع را وجود نوعی ماده شیمیایی در انواع چای شامل چای سیاه، چای سبز و یا چای سفید می‌دانند که دارای خواص ضدباکتری است.
کارشناسان بر این اساس هشدار می‌دهند جز در موارد ضروری و به مدت محدود و تحت نظر دندانپزشک، افراد از دهان‌شویه‌های صنعتی با ترکیبات گوناگون استفاده نکنند؛ زیرا علاوه بر نابودی تدریجی تمامی باکتری‌های مفید محیط دهان و دندان، رنگ طبیعی دندان‌ها تغییر خواهد کرد.
پزشکان، آب نمک و نیز چای ملایم کم‌رنگ را از جمله دهانشویه‌های طبیعی و غیرمخرب برای حفظ سلامت دهان و دندان معرفی کرده‌اند که علاوه بر سازگاری با محیط دهان و دندان باعث نابودی باکتری‌های مفید نیز نمی‌شود.
در مهمانی‌ها و اماکنی که امکان مسواک زدن وجود ندارد، شست‌وشو و قرقره دهان با چای، به ویژه پس از مصرف شیرینی، شکلات، آبنبات و سایر شیرینی‌های سنتی که به ویژه حالت چسبندگی دارند، به عنوان یک راه حل پیشگیرانه از آسیب‌دیدگی دندان‌ها و التهاب لثه توصیه اکید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.