محققان آژانس فضایی اروپا اعلام کرده‌اند که یک زباله فضایی ناشناخته در روز 13 نوامبر(22 آبان) با زمین برخورد می کند. این شی دومتری که هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست احتمالا در اقیانوس هند فرود خواهد آمد اما دانشمندان علاقه‌مند به شناسایی آن هستند.

به گزارش جماران به نقل از خبرآنلاین، زباله‌های فضایی اشیاء مختلفی هستند که توسط انسانها به وجود آورده شده و در مدار زمین در حال گردش هستند. حالا اما یکی از این زباله‌ها که اطلاعاتی درباره آن به دست نیامده در مسیر زمین قرار گرفته است.

به گزارش واشنگتن پست، این شی مرموز که حالا نامش WTF1190F گذاشته شده اما حتمالا بدون آنکه کسی متوجه آن شود در اقیانوس هند و سواحل سریلانکا در روز 22 آبان فرود خواهد آمد. این شیء می‌تواند قطعه ای به جا مانده از یک موشک باشد که در یک ماموریت فضایی، مانند ماموریت سفر به ماه، بازمانده است.

برآورد می شود که تعداد زباله‌های فضایی دهها میلیون قطعه باشد و با توجه به سرعت حرکت آنها در فضا، امکان آسیب رساندن به ماهواره ها و سفینه های فضایی حتی توسط قطعات نسبتاً کوچک وجود دارد. در یکی از موارد در هشتم تیر ۱۳۹۰ خطر برخورد یکی از این اشیاء به ایستگاه بین‌المللی فضایی به وجود آمد و در حالی که فضانوردان مستقر در ایستگاه در دو کپسول سایوز پناه گرفته بودند، شی ناشناخته از فاصله‌ای در حدود ۳۳۰ متری ایستگاه رد شد.

برخورد یک زباله فضایی با زمین در 22 آبان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.