گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفتگو با جماران

اولاد قباد: آقای وزیر حق ورود زنان به ورزشگاه را پیگیری کنند/ دعوت فراکسیون زنان مجلس از ابتکار

فراکسیون زنان مجلس در تلاش است با عبور از موضوع وزیر زن در دولت دوازدهم، شرایط احراز پست‌های کلان مدیریتی را برای بانوان محقق کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «ورود به ورزشگاه‌ها از حق مسلم زنان و دختران است»، گفت: از جناب آقای سلطانی‌فر به عنوان وزیر محترم ورزش و جوانان می‌خواهم که آن زیرساخت‌ها و بسترهای لازم را برای ورود دختران و بانوان ما به ورزشگاه‌ها و اماکنی از این دست در ورزش‌های متعدد را مهیا کنند.

فریده اولاد قباد درباره وضعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها و اقدامات فراکسیون زنان مجلس در این‌باره گفت: مسلماً یکی از حقوق ابتدایی همه بانوان و دختران کشور ما این است که از آن شادی و نشاط فضای ورزشگاه که مد نظر همه نمایندگان است، بهرمند شوند. ولی ما باید آن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اساسی را برای این موضوع فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع را من از جناب آقای سلطانی‌فر به عنوان وزیر محترم ورزش و جوانان می‌خواهم که زیرساخت‌ها و بسترهای لازم را برای ورود دختران و بانوان ما به ورزشگاه‌ها و اماکنی از این دست در ورزش‌های متعدد مهیا کنند.

نماینده مردم تهران افزود: در حال حاضر شاید خیلی‌ها که دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه دارند، معتقد باشند فعلاً آن جایگاهی که در خور شأن زنان جامعه ما باشد در ورزشگاه‌های ما فراهم نیست. ما باید با فرهنگ‌سازی درست ورزشگاه را به محل مناسبی برای زنان و مردان تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: همان گونه که بانوان ما در ورود به اماکن عمومی چون سینما و ... آزاد هستند ورود به ورزشگاه هم از حقوق ابتدایی زنان و دختران ماست. وظیفه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مخصوصاً وزارت ورزش و جوانان است که با هماهنگی و تعامل با نمایندگان مجلس مخصوصاً کمیسیون فرهنگی خلأهای قانونی این موضوع را جبران کنند.

عضو کمیسیون زنان مجلس دهم ابراز کرد: البته در جایی اگر نیاز به طرح‌هایی هست که باید در مجلس مورد پیگیری قرار گیرد ما می‌توانیم آن طرح‌ها را با هماهنگی فراکسیون زنان و کمیسیون فرهنگی پیگیری کنیم.

وی با بیان این که «ما به عنوان فراکسیون زنان مجلس در موضوع مطالبات و حقوق شهروندی زنان با خانم ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور دیداری داشتیم»، گفت: در این دیدار قرار شد تعامل مستمر و نزدیکی را با معاونت زنان داشته باشیم و خانم ابتکار را به فراکسیون زنان دعوت کنیم که انشاءالله با هماهنگی، مطالبات بحق زنان و مواردی که در فصل 20، 21 و اصل 3 قانون اساسی است را پیگیری کنیم.

اولاد قباد افزود: همچنین درباره احراز پست‌های کلان مدیریتی برای بانوان نیز بعد از این که ما زنان را در پست‌های وزارتی نداشتیم، تلاش داریم که در حد معاونین وزیر و پست‌های میانی این موضوع را محقق کنیم.

وی در پایان گفت: در رابطه با ورود زنان به ورزشگاه‌ها این نکته را هم اضافه کنم تا زمانی که فکری برای این موضوع اندیشیده شود در حال حاضر اگر قانونی هست باید برای همه باشد نه این که بانوان دیگر کشورها بتوانند به ورزشگاه بروند ولی زنان ما پشت درهای بسته بمانند. اگر قرار است یک قانون داشته باشیم این قانون باید برای همه باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.