عبدالحمید احمدی عصر شنبه در آیین گشایش همایش ارائه یافته های پژوهشی منطقه 5 کشور در بیرجند افزود: سرمایه گذاری در امر پژوهش به مدیران و برنامه ریزان برای تصمیم گیری بهتر کمک می کند و برای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت باید به مطالعه و بررسی علمی و کارشناسی متکی بود.
وی اظهار کرد: امروز رقابت در عرصه قهرمانی به آمادگی جسمانی خلاصه نشده و رقابت در این عرصه علمی و دانش محور است.
وی گفت: هرچه پشتوانه عملی ورزش قهرمانی بیشتر باشد موفقیت آن تضمین می شود و در عرصه ورزش قهرمانی هر کشوری که آموزه علمی بیشتری داشته باشد، موفق تر است.

**آمایش برای زیرساخت ها و رشته های ورزشی
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: برای توسعه زیرساخت های ورزشی نیازمند مطالعه هستیم، مطالعه آمایشی برای زیرساخت و رشته های ورزشی انجام می شود و این مطالعه به برنامه ریزان و مدیران برای تصمیم گیری بهتر کمک می کند.
وی بیان کرد: اقدام بدون مطالعه هزینه گزافی به سازمان ها و بودجه کشور تحمیل کرده و این هزینه بدون پشتوانه علمی و مطالعاتی قابل دفاع نیست.

**فعالیت عملی دانشگاه ها با نیاز جامعه همسو باشد
احمدی گفت: دانشگاه ها باید با توجه به نیازها و اولویت های جامعه حساس باشند و حرکت علمی، پژوهشی و آموزشی همسو با نیاز جامعه باشد.
وی اظهار کرد: یکی از چالش های امروز در جامعه انطباق ضعیف فعالیت عملی در دانشگاه ها با نیازهای جامعه است و این انطباق ضعیف کارکرد دانشگاه را تضعیف می کند.
وی افزود: ظرفیت های علمی و پژوهشی بسیار خوبی در دانشگاه های کشور موجود است و پایان نامه های مقطع های تحصیلات تکمیلی ظرفیت علمی خوب است که این ظرفیت باید با مشکلات دستگاه های اجرایی و نیاز کشور همسو باشد.
احمدی گفت: در وزارت ورزش و جوانان تلاش شد ظرفیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد و از آن استفاده شود که حضور استادان برجسته دانشگاه ها در شوراهای پژوهش و فناوری اداره های کل ورزش و جوانان کشور یکی از این کارکردهاست.
وی بیان کرد: پژوهش در حوزه ورزش به شکلی نهادینه شود که همه بخش های مسئول در ورزش با مراکز علمی و دانشگاهی، استادان دانشگاه و پژوهشگران ارتباط تنگاتنگ و تعریف شده ای داشته باشند.

**حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به ویژه پایان نامه مقطع دکترا مورد توجه وزارت ورزش و جوانان است و معتقدیم هر پایان نامه تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترا گره گشای یک مشکل در جامعه است.
وی موضوع جوانان را از مهم ترین موضوع ها در پژوهش عنوان کرد و گفت: جوانان با مسائل متنوع و پیچیده ای روبرو هستند و برنامه ریزی در این حوزه باید مطالعه محور باشد.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته مطالعه خوبی در حوزه جوانان با رویکرد کاربردی بودن توسط پژوهشگرانی از مراکز علمی و دانشگاهی کشور انجام شد و این مسیر باید با قوت بیشتری ادامه یابد.
احمدی گفت: اگر داده های علمی حوزه جوانان در اختیار مدیران قرار گیرد تصمیم گیری در این حوزه جامع تر می شود.
وی تاکید کرد: مطالعه روندی برای رصد نگرش و ارزش های جوانان ضروری است و نیاز خاص جوانان در حوزه ازدواج، فراغت، اشتغال و آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و این مسیر باید ادامه یابد.
وی افزود: ضرورت انتشار یافته های پژوهشی مورد توجه وزارت ورزش و جوانان است و همه پژوهش های اتمام یافته، منتشر شده و در اختیار جامعه قرار می گیرد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان هم گفت: این وزارتخانه با ایجاد 31 شورای پژوهشی که 130 استاد و پژوهشگر دانشگاه عضو آن هستند پل ارتباطی بین سازمان اجرایی کشور و بخش علمی است.
محمدرضا فضلی افزود: حاصل این تعامل نیازسنجی و هدایت 220 طرح پژوهشی ثبت شده در سامانه سمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی اظهار کرد: امسال بنا داریم 6 همایش ارائه یافته های پژوهشی استانی را برگزار کنیم و این حرکت متاثر از رویکرد وزارت ورزش و جوانان برای ارتقای پژوهش های کاربردی و مسئله محور به نفع بهره وری در برنامه های حوزه ورزش و جوانان است.

**همایش ملی یافته های پژهشی سال 1397 برگزار می شود
وی گفت: در این همایش ها، برترین پژوهش های استانی انتخاب و به همایش ملی یافته های پژوهشی استان ها که سال 1397 برگزار می شود، راه می یابد.
فضلی اضافه کرد: ضرورت آموزش قبل و سال های اول ازدواج که موجب کاهش طلاق شده و توجه بیشتر به رشته های پرمدال در ورزش قهرمانی از مصداق های یافته های این پژوهش هاست.
همایش ارائه یافته های پژوهشی منطقه 5 کشور با شرکت پژوهشگرانی از استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و سیستان و بلوچستان در بیرجند برگزار شد.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.