غلو نیست که اگر بگوییم در این سال و بعد از سال 68 و رحلت جانگداز حضرت امام و سال 73 فوت ناگهانی حاج احمد آقا، خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار صدیق امام و رهبری، روز 19 دی ماه را به یکی از تلخ ترین ایام 38 سال اخیر تبدیل کرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، امسال هم با تمام فراز و فرودها و تلخی و شیرینی هایش به ساعات پایانی نزدیک می شود. در این سال مردم کشورمان همچون سال های گذشته به جهت وقوع رویدادهای گوناگون سیاسی، ورزشی، فرهنگی و... روزهایی را با شادمانی و برخی از روزها را نیز با اندوهی وصف ناپذیر سپری کردند.  غلو نیست که اگر بگوییم در این سال و بعد از سال 68 و رحلت جانگداز حضرت امام و سال 73 فوت ناگهانی حاج احمد آقا، خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار صدیق امام و رهبری، روز 19 دی ماه را به یکی از تلخ ترین ایام 38 سال اخیر تبدیل کرد.

شاید عجیب می نماید و یا نگارنده به یاد نداشته باشد اما در هر صورت تنها تعداد انگشت شماری رخداد کام ایرانیان را در سال گذشته  شیرین کرد. از این میان یکی از تاریخی ترین روزهای ورزش ایران با کسب اولین مدال المپیک بانوان ایران توسط کیمیا علیزاده رقم خورد و در عرصه فرهنگ دومین اسکار اصغر فرهادی توانست روزی خاطره انگیز در سال 95 را برای جمعی از ایرانیان به یادگار بگذارد.

از دیگر اتفاقات مهم و متاسفانه ناگوار این سال بی تردید باید به فاجعه پلاسکو و فوت تنی چند از شهروندان و شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار کشورمان و حادثه دلخراش برخورد دو قطار در محور سمنان دامغان اشاره کرد.

رحلت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی فقیه سیاست مدار، فوت سرکار خانم دباغ چریک مومنه و انقلابی و حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر شجونی در گذشت هنرمندان و فرهیختگان به نام ایران آقایان عباس کیارستمی، جعفر والی، داود رشیدی، بهمن زرین پور، اصغر بیچاره، سلیم موذن زاده اردبیلی، حسن جوهرچی، کاظم افرندنیا، علی معلم، افشین یداللهی و سرکار خانم ها مهدیه الهی قمشه ای، دنیا فنی زاده، ایران بزرگمهری راد، مهین کسمایی و ثریا حکمت سال تلخی را برای اهالی سیاست، فرهنگ و هنر ایران رقم زد.

در این سال ورزش ایران بدون شک یکی از با اخلاق ترین پیشکسوتان خود را از دست داد. منصور پورحیدری پدر معنوی و اخلاق مدار تیم فوتبال استقلال به دلیل بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد و ورزش ایران را به سوگ نشاند.
حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است/ کس ندانست که آخر به چه حالت برود

به هر حال ایام می گذرد و جسم و روح همچون طبیعت مهیای، «حول حالنا الی احسن الحال» می شود و نسیم بهاری مژده عیدی دیگر را می دهد.
به یاد شهدا و امام عظیم الشان و تمامی عزیزان درگذشته و با امید به روزها و سال هایی سراسر موفقیت برای ایران اسلامی مان.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.