گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: افزایش سن بازنشستگی یکی از راه‌های تقویت ضریب پشتیبانی صندوق‌هاست

موسسات و شرکت‌های اقتصادی که زیان‌ده هستند را باید کم کنیم یا بتوانیم این شرکت‌ها را کوچک‌سازی و چابکسازی کنیم. همچنین بجای بنگاه‌داری سهامداری صورت بگیرد و منابع شرکت‌ها را افزایش بدهیم. متأسفانه آن چیزی که از شرکت‌ها بدست می‌آید با آن چیزی که معدل هزنیه‌ها از جمله مستمری آن‌ها هستند چیزی دیگری را نشان داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید صندوق‌های شرکت‌های زیانده را حذف یا واگذار کنیم یا اینکه به کسی که می تواند اجرایی کند، واگذار کنیم. 

صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: این قانون توسط مجلس تصویب شده که اگر به تایید شورای نگهبان برسد حتما اجرایی خواهد شد. بالاخره چارچوب و قاعده‌ای برای تقویت ضریب پشتیبانی صندوق‌ها پیش‌بینی کرده اند که یکی از راه‌ها افزایش سن بازنشستگی است.

وی ادامه داد: موسسات و شرکت‌های اقتصادی که زیان‌ده هستند را باید کم کنیم یا بتوانیم این شرکت‌ها را کوچک‌سازی و چابکسازی کنیم. همچنین بجای بنگاه‌داری سهامداری صورت بگیرد و منابع شرکت‌ها را افزایش بدهیم. متأسفانه آن چیزی که از شرکت‌ها بدست می‌آید با آن چیزی که معدل هزنیه‌ها از جمله مستمری آن‌ها هستند چیزی دیگری را نشان داده می‌شود.

وزیرکار در پایان خاطرنشان کرد: چابکسازی شرکت‌ها حتما اجرایی می‌شود. باید صندوق‌های شرکت‌های زیانده را حذف یا واگذار کنیم یا اینکه به کسی که می تواند اجرایی کند، واگذار کنیم. این صندوق ها همچنین از بانکداری به سهامداری گرایش پیدا کنند. باید از نیروهای خلاق و شایسته در این زمینه استفاده کنیم تا بتوانیم بهره‌بردای و رشد داشته باشیم.   

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.