معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خمین: این رویداد ملی با هدف تکریم مقام زن و مادر، تبیین جایگاه امام راحل و معرفی تاریخ و پیشینه خمین برگزار می‌شود.

به گزارش جماران، جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خمین با حضور «امین عارف نیا»، معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) «حمید کمانکش»، فرماندار شهرستان خمین، «سینا دلشادی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی و شهرستان خمین در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت: برنامه‌های تدارک شده برای رویداد ملی بر آستان آفتاب کارشناسی شده است و این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری هفته فرهنگی خمین را دارد.

حمید کمانکش ادامه داد: فعال‌شدن ظرفیت‌های اقامتی و بوم‌گردی و ارائه بسته گردشگری، در راستای معرفی بیشتر خمین و ظرفیت‌های این شهرستان، ضروری است.

در ادامه معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) گفت: خمین هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و زادروز امام خمینی (ره)، به مدت یک هفته میزبان رویداد ملی «بر آستان آفتاب» است.

امین عارف‌نیا در ادامه افزود: این رویداد ملی باهدف تکریم مقام زن و مادر، تبیین جایگاه امام راحل و معرفی تاریخ و پیشینه خمین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی در قالب این رویداد در زادگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده و بیت تاریخی امام راحل میزبان مقامات ملی، وزرا و شخصیت‌های برجسته و اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود.

جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خمین

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نشست‌های فرهنگی، نمایش فیلم، اجرای موسیقی سنتی، همایش‌ها و کارگاه‌های هنری از دیگر برنامه‌های تدارک شده در این رویداد ملی است.

عارف نیا، شب‌شعر با حضور شاعران برجسته ملی، برگزاری شب فرهنگی خمین، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بازخوانی کنگره زن در اندیشه امام راحل با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی گفت: 30 پزشک متخصص و یک داروخانه سیار در طول یک هفته برگزاری این رویداد، در بیت تاریخی امام خمینی و مناطق روستایی برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان خمین حضور دارند.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته ارائه خدمات اجتماعی خواهد بود.

عارف‌نیا با اشاره به اینکه رویداد ملی «بر آستان آفتاب» در هفته آخر دی‌ماه در بیت امام خمینی (ره) در خمین برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های هماهنگی این رویداد ملی در تهران برگزار شد و اجرای مطلوب این برنامه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی است.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: هدف از برگزاری این یادمان‌ها، انتقال پیام است و انتقال افکار و اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) از اهداف برگزاری رویداد ملی بر آستان آفتاب است.

سینا دلشادی، این رویداد را هویت‌ساز دانست و افزود: در هفته فرهنگی خمین باید هویت ملی، دینی و انقلابی مردم این خطه و کشور برجسته شود.

وی تأکید کرد: برگزاری مطلوب این رویداد ملی به هم‌افزایی و همدلی تمام دستگاه‌های فرهنگی نیازمند است و برنامه‌ها باید با رعایت صرفه‌جویی که از آموزه‌های امام راحل است برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.