مسئولین ثبت احوال مکرر بر ضرورت تعویض شناسنامه تاکید می کنند، اما با مراجعه به دفاتر ثبت احوال خبری از امکان تعویض شناسنامه نیست، و حاصل اطلاع رسانی مسئولین این امر برای مردم جز دردسر چیزی نیست.

پایگاه خبری جماران: پس از اعلام مکرر اجباری بودن تعویض شناسنامه و توصیه رییس سازمان ثبت احوال جهت مراجعه هرچه سریعتر برای تعویض شناسنامه، خبرنگار جماران برای چندمین بار اقدام به بررسی این موضوع کرد.

پس از مراجعه به دفتر ثبت احوال اعلام شد که علی رغم اعلام در اخبار رسمی، تعویض شناسنامه انجام نمی شود و در این رابطه دستوری دریافت نکرده اند، و تنها برای عکس دار کردن شناسنامه، مفقود شدن و صدور شناسنامه المثنی و درخواست حذف طلاق امکان درخواست صدور شناسنامه وجود دارد.

این موضوع بسیاری از افراد را دچار سردرگمی کرده است، آنان با توجه به تاکید مسئولین بر لزوم تعویض شناسنامه و نگرانی از عدم دریافت خدمات با شناسنامه های قدیمی به مراکز مراجعه می کنند که این مراجعات مکرر و بی نتیجه علاوه بر مردم  دردسرهایی برای کارمندان نیز ایجاد کرده است.

افراد در این زمینه دچار بلاتکلیفی هستند، برای انجام امری روتین و ضروری که به سادگی میتواند به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام شود بارها باید به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا بالاخره متوجه امکان انجام آن شوند و حتی نمی توانند به اخبار منتشر شده رسمی اعتماد کنند، و این امر علاوه بر دردسرهای ایجاد شده اعتماد عمومی به اخبار منتشر شده به نقل از مسئولین را نیز کاهش می دهد.

 

«جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.