خیرین کانون خیریه خدمت در روزهای پایان سال ۱۶۰۰ بسته معیشتی را بین خانواده‌های محروم ۴ استان تهران، کرج، لرستان و کرمانشاه توزیع کردند.

به گزارش جماران؛ خیرین کانون خدمت، ۱۳ سالی می‌شود که در استان‌های خاص به سراغ مردم کم توان می‌روند و برایشان غذا درست می‌کنند؛ از کرمانشاه و لرستان شروع کردند و مدتی است که استان البرز و حاشیه نشینان پایتخت را هم به یک وعده غذای گرم مهمان می‌کنند.

 *مهربانی عیدی دهیم* 

ما انسان‌ها مهربانی را دوست داریم. شاید بعضی روزها تلخ شویم، آسیب ببینیم و یا زندگی روی سخت‌ترش را به ما نشان دهد اما دلیل نمی‌شود که مهر و مهربانی را نبینیم و یا دوست نداشته باشیم.

این روزها که سختی‌های زندگی سبب شده بخشی از جامعه به نان شبشان هم محتاج باشند، عده‌ای انسان دوست در یک خیریه ساده مردمی گرد هم آمده‌اند تا به وسع خویش رنگ مهربانی بپاشند به زندگی هموطنانشان. 

قصه آغاز به کارشان ساده بود؛ یک روز با خود گفتند چه چیز بهتر از آنکه نذری امام حسین در ایام عاشورا را برسانیم به اهلش؟ 

اهلش از نظر این خیرین مردمی بودند که طعم گرم غذا را دیر به دیر می‌چشیدند و همین یک وعده غذای گرم نذری، آن‌ها را خوشحال می‌کرد.

 *فعالیت ۱۳ ساله کانون خیریه خدمت* 

خیرین کانون خدمت، ۱۳ سالی می‌شود که در استان‌های خاص به سراغ مردم کم توان می‌روند و برایشان غذا درست می‌کنند؛ از کرمانشاه و لرستان شروع کردند و مدتی است که استان البرز و حاشیه نشینان پایتخت را هم به یک وعده غذای گرم مهمان می‌کنند.

این روزها که کرونا امکان دورهمی و اجتماع را کمتر کرده، دست‌اندرکاران این خیریه تصمیم گرفتند به جای غذای گرم بسته معیشتی به درب منزل خانواده‌های محتاج کمک ببرند. 

۱۶۰۰ بسته معیشتی شامل انواع اقلام خوراکی، خبر شب سال نو نیکوکاران این خیریه است. 

نصرالهی، رابط استان البرز کانون خیریه خدمت می‌گوید: تیم تحقیقاتی کانون در استان‌های هدف بررسی‌های لازم را انجام می‌دهذ تا بسته‌ها به دست خانواده‌های نیازمند برسد. 

او با اشاره به اینکه بسته‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی و ارسال می‌شوند، ادامه داد: شاید باورش برایمان سخت باشد اما در همین حاشیه تهران مردمی زندگی‌می‌کنند که برای خرید نان پول ندارند و در هفته چندین شب را به گرسنگی می‌گذارند. 

نصرالهی اضافه کرد: در استان تهران مناطقی همچون حصار، اسلام‌آباد، حسن‌آباد و پردیس نیازمند این کمک‌ها هستند.

به گفته نصرالهی، این بسته‌ها تا مدتی نیاز این خانواده‌ها را تامین می‌کند. 

*نقش مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی*  

یکی از جوانان فعال خیریه کانون خدمت می‌گوید: نمی‌دانیم کارمان تا چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد اما همین‌ که ۱۶۰۰ خانواده برای مدتی محتاج لقمه‌ای نان نباشند هم خوشحال و راضیمان می‌کند. 

او با اشاره به وضعیت مردم در البرز، کرمانشاه و لرستان گفت: ما مناطقی را انتخاب کرده‌ایم که کمتر مورد توجه و کمک‌رسانی قرار گرفته و هر کمک کوچکی، شادی را به چشمان مردمان می‌آورد. 

او با بیان اینکه امیدواریم سایر مردم نیز به اندازه وسعشان در شادی دلی سهیم باشند، می‌گوید: نقش مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و اگر هر کسی به اندازه توانش کمکی حتی کوچک انجام بدهد، می‌تواند مرهمی باشد بر زخم فقر روی چهره این سرزمین.

شما نیز اگر به دنبال کمک به مردم نیازمند هستید می‌توانید کانون خدمت یا خیریه‌های خدمت‌رسان مشابه را در صفحات مجازی پیدا کرده و پس از اعتبارسنجی کمک خود را از طریق این مراکز، به افراد نیازمند برسانید. 

عید نزدیک است و عیدی دادن همواره لذت‌بخش بوده، و نباید فراموش کنیم رنگ مهربانی ماندگار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.