درپی وقوع سیلاب، خساراتی به بخش سورنا واقع در شهرستان رستم استان فارس وارد شد.

گروه جامعه- میلاد شیراوند: بارندگی های روزهای اخیر در برخی استان های کشور خساراتی به شهروندان تحمیل کرد. بر اساس گزارشات رسمی  محور شریانی و راه اصلی و روستایی که بر اثر بارشهای روزهای اخیر دچار انسداد و آسیب شد که از این بین محور آزادراهی خرم آباد - پل زال و ۱۴۵ محور روستایی به دلیل وقوع تصادف، طوفان شن و سیل مسدود است. همچنین یک نفر در محور خرم زال مفقود شده است.

در استان فارس اما خسارات به بخش شهری و  روستایی خسارات بیشتری وارد کرده است. 

در بخش «سورنا»  به مرکزیت کوپن، واقع در شهرستان رستم استان فارس سیلاب های روز گذشته باعث تخریب و خسارات به چندده واحد مسکونی و زیرساخت ها شده است. عدم تکمیل پروزه های سدسازی در بالادست این منطقه باعث وقوع سیلاب در پایین دست شده است. 

احسان مقدم شهردار سورنا در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص میزان خسارات وارد شده به این شرح گفت: به حدود صد واحد مسکونی دچار آسیب شده اند که ازاین تعداد به 40 واحد آسیب جدی وارد شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سیلاب ها تلفات جانی نداشت، گفت:  3 هزار متر از آسفالت شهری و 19 هزار متر معابر دچار آسیب جدی شده اند.

مقدم همچنین افزود: برآوردها نشان می دهد نزدیک به 250 هکتار از زمین های کشاوری این منطقه دچار خسارت شده اند. 

تقویان بخشدار کوپن نیز در گفت وگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه هنوز میزان خسارات وارد شده به روستاها به طور دقیق برآورد نشده است گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان صبح امروز برگزار شد و قرار شد چند دستگاه لودر برای بازگشایی جاده های مسدود شده روستایی به منطقه اعزام شوند. 

وی همچنین از تعیین محلی برای اسکان سیل زدگان خبر داد و گفت: هلال احمر موظف شده است برای اسکان سیل زدگان چادر و بخاری تهیه کند. 

تقویان بخشی از مشکلات پیش امده در بخش کوپن را ناشی از وجود یک پل برروی رودخانه عنوان کرد گفت: مقرر شده است تا روز سه شنبه که بارش ها مجددا آغاز شده اند پل تعریض و لایروبی کانال ها و رودخانه با سرعت بیشتری انجام شود.

(عکس ها: وحید میرزایی)

سیل در سورنا استان فارس

سیل در سورنا استان فارس1

سیل در سورنا استان فارس3

سیل در سورنا استان فارس5

سیل در سورنا استان فارس8

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.