طبق گزارش وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 6 آبان 1400، ​در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵۹ بیمار کووید - ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

از دیروز تا امروز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۷۷ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۵۰۹ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

همچنین تاکنون ۵ میلیون ۴۶۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴ هزار و ۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۶۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس این گزارش همچنین تا کنون ۵۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۳۷ نفر دُز اول، ۳۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر دُز دوم و ۸۰ هزار و ۳۴۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۸۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۷۸ هزار و ۴۶۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.

گرچه طی ماه های اخیر به پشتوانه رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تلفات کرونا کاهش یافته اما هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد ویروس را رقم بزند.

 سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری روز شنبه یکم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه نیز گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید رحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

بر این اساس کلیدی ترین ابزار دفاعی در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی است و بدون شک می توان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.

 

ششم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها 

دلخوش به این نباشیم که مثلا امروز –ششم آبان-  نسبت به روز گذشته یعنی چهارشنبه شمار فوتی ها کمتر شده است؛ چرا که خبرهای افزایش شمار مبتلایان یا گزارش خیز ششم کرونا از برخی مناطق کشور به گوش می رسد.

به عنوان مثال رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امروز از افزایش ابتلا به کرونا در غرب خراسان رضوی خبرداد.دکتر علیرضا مسلم با بیان اینکه هم اینک این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا است، گفت: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته های گذشته از عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده است. همچنین در صورت تداوم عادی‌انگاری شهروندان، خطر شیوع موج ششم کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

دکتر محمد پهلوان دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم امروز با بیان اینکه هر روز ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بسترمی شوند این هشدار را داد: روند افزایش تعداد بیماران سرپایی و همچنین افزایش بستری‌شدگان کرونایی در مشهد و خراسان رضوی اگر با همین منوال پیش برود تا ۱۰ روز آینده رنگ‌بندی کرونایی شهر مشهد تغییر کرده و نارنجی خواهد شد.

 

ششم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها 

از مازندران هم این خبربه نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندرانی رسیده است که عادی انگاری ، آمار مبتلا به کرونا را در مازندران آنهم طی سه هفته گذشته ۲ برابر کرده است .

دکتر قاسم اویس روز پنجشنبه افزود: در حالی که میزان ابتلای قطعی و بستری به کووید ۱۹ در مازندران از ۲۰ شهریور تا ۱۱ مهر ۵۵۰ نفر بود ، در سه هفته گذشته با رشد بیشتر از ۲ برابری به یک هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد : در کنار بی‌توجهی ۶۵ درصد از مردم مازندران به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، باتوجه به ناشناس بودن کرونا، نگران شیوع گونه جهش یافته دیگر این ویروس در استان هستیم.

یکی دیگر از خبرهای نگران کننده در این گیر و دار کرونا خبری به نقل از مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان است که نیاز فوری این استان به تمام گروه های خونی را اعلام کرده است .

دکتر سهیلا خسروی، گفته است که این استان در وضعیت بحرانی برای ذخیره خون قرار دارد و به تمام گروه های خونی به ویژه گروه خون منفی ، او مثبت و منفی نیاز دارد.

وی گفت: هم‌اینک مصرف روزانه سیستان و بلوچستان بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ واحد خون است که متوسط در روز تولید استان ۱۷۰ واحد بوده و کمبودها از استان‌های معین تامین می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی در کل کشور و کاهش ذخایر خونی امکان ارسال خون از سایر استان‌ها نیز با چالش جدی مواجه شده است.

ثبت پنجمین روز بدون فوتی و تداوم روند پایدار شیوع کرونا در اردبیل

البته درست است که خبرهای افزایش ابتلا به کرونا از گوشه و کنار کشور به گوش می رسد اما هستند مناطقی که خبرهای خوب کرونایی را هم دارند مثل اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل،آمار جان‌باختگان کرونا در استان برای پنجمین بار طی ۲ ماه اخیر به صفر رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۵۱۸ نفر باقی ماند.

بر اساس این گزارش روند شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در روزهای اخیر به وضعیت پایدار رسیده ولی به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در صورت کم توجهی شهروندان، شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.

خبرهای امروز واکسیناسیون کشور

واکسن همچنان از خارج کشور وارد می شود کما اینکه امروز سی و دومین محموله واکسن سینوفارم وارد کشور شد. این را کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه اعلام کرد.

 

ششم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها 

البته نکته این است با وجود ورود محموله های واکسن ،کشور ممکن است با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط شماری از هموطنان وارد خیز ششم کرونا شود اما با این حال واکسیناسیون هموطنان علیه کووید ۱۹ همچنان به قوت خود باقی است که می توان به خبر تبریز به نقل از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرد مبنی بر اینکه ۷۹درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند

همچنین "۴۳ درصد جمعیت واجد شرایط گلستان هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند" یا "۸۳.۳ درصد جمعیت هدف شهرستان سامان شهرکرد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند" و "تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در کیش به مرز ۳۲ هزار دُز رسید" هم از دیگر خبرهای واکسیناسیون کشور و منتشر شده است .

اینکه به گفته رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۲۴۰ نفر در استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و همچنین ۴۶۲ هزار و ۴۵۶ دز واکسن کرونا در منطقه کاشان تزریق شده است از دیگر خبرهای با محوریت واکسیناسیون کشور است .

امروز همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی در البرز فیلمی را از طرح واکسیناسیون با تیتر " اجرای طرح واکسیناسیون در استان البرز" تهیه کرده است که برای دیدن آن می توانید اینجا را کلیک کنید.

تمام مددجویان زندان قزلحصار واکسینه شدند

اتفاقا خبری جالب توجه هم منتشر شد که به گفته اشکان کمالی مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج، تمام مددجویان ندامتگاه قزلحصار کرج علیه کرونا آنهم در ۲ مرحله واکسینه شدند.

کمالی گفته است:زندانیان جدید الورود نیز چنانچه تاکنون برای واکسن اقدام نکرده باشند در داخل ندامتگاه تحت تزریق واکسیناسیون قرار می گیرند. همچنین تست های غربالگری به صورت روزانه در تمام بندهای ندامتگاه قزلحصار توسط کارکنان حوزه بهداشت و درمان انجام شده  و در صورت  مشاهده  موارد مشکوک  اقدامات درمانی انجام می شود.

فوتی های استان ها از کرونا

اگر بخواهیم تیتر وار به خبرهای فوتی شماری از مناطق کشور اشاره کنیم می توانیم این اخبار را بخوانیم : "کرونا یک ایلامی دیگر را به کام مرگ کشاند"، "سه نفر دیگر در لرستان قربانی کرونا شدند""۱۹ نفر دیگر در آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند"

همچنین متاسفانه "کرونا پنج خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد""فوت سه بیماردر چهار محال و بختیاری "و" فوت سه تن دیگر در سیستان و بلوچستان" از دیگر خبرهای کرونایی کشور است .

اطلاعات در خصوص کرونا زیاد است . اگر بخواهیم از بستری ها بگوییم همین ۲ خبر بس که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۵بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های البرز و ۴۷ مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند.

و اما نماز جمعه در برخی مناطق کشور برگزار می شود که قرارا ست در ۲۶ شهر خراسان جنوبی اقامه شود .

آمار کرونا در مازندران ؛ ۵ آبان

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران طی شبانه‌روز گذشته با کاهش ۲۶ نفری نسبت به روز قبل به ۴۱۵ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

هشت نفر دیگر در کرمانشاه تسلیم کرونا شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هشت نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌ باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۵۰ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» عضر چهارشنبه افزود: هم‌اکنون ۶۷۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنها نسبت به روز گذشته ۲۱ نفر کمتر شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این تعداد، ۱۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۲۲ نفر هم وخیم است.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۲۰۳ نفر شامل ۶۲ بیمار مثبت بستری و ۱۴۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۵۵ نفر کمتر است.

محمدی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵ نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۱۴۹ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۳۰۵ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز قبل ۵۳ نفر اقزایش یافته است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و روانسر از روز شنبه اول آبان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان‌ های کرمانشاه، هرسین، سنقر وکلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

 

رئیس علوم پزشکی: ۲۸۱ بیمار کرونایی در قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: ۲۸۱ بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری که ۵۷ تن از آن‌ها بَدحال هستند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به پنجم آبان‌ماه جاری، ۷۲ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۳ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مراکز درمانی استان قم بستری و همچنین ۴۰ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «زرد» است، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، چهار تَن به علت کرونا در استان قم فوت شدند.

قدیر با بیان اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۵۲ هزار و ۷۸۳ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۶۱۱ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۱۳۹ مورد آن مثبت بوده است.    

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه سال جاری در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰  شهریورماه امسال به رنگ نارنجی کرونایی و از اول آبان‌ماه جاری نیز به رنگ زرد در آمد.

ابتلا به کرونا در غرب خراسان رضوی رو به افزایش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: روند شیوع کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای هفته جاری با شیبی ملایم رو به افزایش نهاده است.

دکتر علیرضا مسلم روز پنجشنبه اظهار داشت: هم اینک ۱۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی - درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۲۳ بیمار جدید امروز پذیرش شده اند.

وی تصریح کرد: از این شمار بیمار بستری، ۹۸ بیمار بستری دایم و ۵۰ بیمار بستری موقت هستند که افزایش شمار این بیماران هشداری برای آغاز موج ششم بیماری کووید ۱۹ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه هم اینک این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا است، گفت: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته های گذشته از عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده است.

مسلم تاکید کرد: در صورت تداوم عادی‌انگاری شهروندان، خطر شیوع موج ششم کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۷۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۷۵ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی روز پنجشنبه گفت: مجموع کل  بستری شدگان  کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان البرز ۷۶ هزار و ۶۲  نفر ثبت شده است.

وی بیان داشت: اکنون ۵۴۷  بیمار کووید۱۹  در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

صیادی خاطرنشان کرد: با مرگ ۱۱ بیمار دیگر  کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته  در البرز مجموع جانباختگان این بیماری در استان البرز به ۶ هزارو ۳۰۶ نفر رسید.

وی یاد آورشد: ۶۹ هزارو ۲۰۶  بیمار کووید۱۹  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون  در استان بهبود یافته اند و از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز به مردم برای پیشگیری از کرونا ، تزریق واکسن ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماع،‌ استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ، ۲  شهرستان نارنجی ، چهار شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

۱۹ نفر دیگر در آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هنوز رقم فوتی های ناشی از کرونا در استان بالاست، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر در ۱۰ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه افزود: در این مدت، چهار نفر در مهاباد، سه نفر در هریک از شهرستان های ارومیه و بوکان، ۲  نفر در هرکدام از شهرستان های خوی و سلماس، یک نفر در شهرستان های پلدشت، چایپاره، شاهین دژ، میاندوآب و نقده جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه  کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۷۴۸ نفر در استان به کرونا، حدود ۲۱۰ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۴۷ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

تاکنون ۳۰۱ هزار و ۶۸۲ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۵.۱ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۴ درصد کل فوتی های کشور براثر ابتلا به کرونا نیز مربوط به این استان است.

 کرونا پنج خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به سه هزار و هشت مورد رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین شناسایی ۲۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۹ هزار و ۸۷۵ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۵ هزار و ۵۸ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۷ نفر بود که ۱۱۷ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۷ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۵۶۱ و بهار یک هزار و ۴۹۲، تویسرکان یک هزار و ۵۰۸، رزن یک هزار و ۱۸۶، درگزین ۳۹۷، فامنین ۳۹۹ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۶۸ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۵۹۵ نفر در ملایر، سه هزار و ۹۸۱ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، پنج شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان همدان، رزن، درگزین، نهاوند و تویسرکان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۶۵۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان از ابتدا تاکنون ( ۶آبان) به یک هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

مجید شیرانی روز پنجشنبه افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۵ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد تست ۱۶۰ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

وی ادامه داد: از بیماران جدید ۲۰ نفر بستری شدند و ۱۴۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به کاهش بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۲ بیمار در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال عمومی ۳۰ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری عامل کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان را اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا دانست و گفت: اگر چه واکسن میزان ابتلا و مرگ و میر را به صفر نمی‌رساند اما شدت آن را کاهش می‌دهد و در هفته‌های اخیر بسیاری از کسانی که جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند کسانی بودند که در برابر این ویروس واکسینه نشده بودند.

شیرانی خاطر نشان کرد: ۲ تا سه هفته پس از اینکه ۷۵ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند ایمنی نسبی در برابر کرونا حاصل می‌شود و تا آن زمان باید به جد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

از ابتدای شیوع کرونا تا ششم آبان ۲۳۶ هزار و ۹۷ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۸۳ هزار و ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا ۷۷ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۵۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.