بر اساس گزارش وزارت بهداشت در روز سه شنبه 4 آبان 1400، اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ خطر موج ششم کرونا در کمین است و خبرهای خوبی از شمار مبتلایان وفوتی‌ها به گوش نمی‌رسد، شاید دلیل اصلی به صدا درآمدن زنگ خطر این موج که کارشناسان آن را سهمگین‌تر می‌دانند، عادی انگاری و واکسن گریزی باشد.

با فروکش کردن موج پنجم کرونا کم کم مردم زندگی روزمره خود را به روال ۲ سال قبل در پی گرفته اند و در بسیاری از محافل و تجمع ها گویی خبری از این ویروس نیست، ماسک ها برداشته شده و فاصله های اجتماعی هم رعایت نمی شود، در این میان عده ای هم ساز واکسن نزدن را کوک کرده اند و با وجود تمامی هشدارها و توصیه ها گوش شنوایی ندارند و دل به فضای مجازی وتبلیغات منفی علیه واکسن سپرده اند.

البته آمارها چیز دیگری می گویند بر اساس اطلاعات جهانی و متخصصان ضرر تزریق واکسن بسیار کمتر از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است و افرادی که بعد از دریافت ۲ دُز واکسن به این بیماری مبتلا شده اند علائم بسیار خفیفی داشته اند حال آنکه شمار مبتلایان و عوارض آن در کسانی که از دریافت واکسن سر باز می‌زنند، به مراتب بیشتر و قابل توجه است.

با تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون هیچ گونه کمبودی در رابطه با واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و مردم به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده، واکسن دریافت کنند، البته ذکر این نکته ضروری است که صرف این اقدام، نمی تواند ایمنی کامل ایجاد کند و افراد باید در کنار تزریق واکسن موارد بهداشتی را هم به طور کامل رعایت کنند.

در این میان برخی اقدامات هم به کمک آمده تا مردم برای دریافت واکسن تشویق و یا مجبور شوند از جمله اینکه براساس اعلام سازمان امور استخدامی کشور ورود کارکنان، کارگران و کارفرمایان واکسن نزده به محل کار ممنوع است و افرادی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند باید هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

امروز مراکز مشهد، رشت، کرج و کرمانشاه محور گزارش های کرونایی خود را به این موضوع اختصاص داده و از کم توجهی ها و بی رغبتی عده ای به تزریق واکسن و فواید دریافت واکسن نوشتند که جزئیات این دو مطلب را می توانید با عناوین واکسن گریزی و خطر موج ششم شیوع کرونا، آژیر خطر موج ششم و حرکت گیلان به سمت رنگ‌بندی سرخ ، واکسن و خودمراقبتی اکسیر ایمنی جمعی در برابر کرونا و وضعیت قرمز کرونایی جوانرود در سایه بی‌توجهی به پروتکل‌ها بخوانید.

در استان ایلام نیز بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ۲۲ درصد از مردم هنوز تصمیمی برای دریافت واکسن نگرفته اند و بیش از ۸۲ درصد از موارد فوتی کرونایی امسال واکسن تزریق نکرده اند و بیش از ۹۰ درصد موارد فوتی کرونایی استان در سال جاری که حداقل یک دز واکسن زده اند، دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

مراجعه مردم استان اصفهان برای دریافت واکسن کرونا هم بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کمتر از نصف ظرفیت پذیرش مراکز واکسیناسیون است و این نشان می‌دهد که بسیاری به اهمیت تزریق واکسن پی نبرده اند.

مراکز واکسیناسیون استان اصفهان در ۲۴ ساعت قابلیت تزریق به ۱۵۰ هزار نفر را دارند حال آنکه روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر به این اماکن مراجعه می‌کنند، اکنون ۷۵۰ هزار دز واکسن کرونا آماده تزریق و انبار شده در این استان وجود دارد.

تاکنون ۱.۵ میلیون نفر برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و موضوع اصلی در روزهای فعلی اقدام و ترغیب هر چه بیشتر مردم برای واکسیناسیون است زیرا بحث‌های غیرکارشناسانه به ویژه در فضای مجازی مانعی برای مراجعه مردم به مراکز تزریق واکسن شده است.

وضعیت در شهرستان بابل واقع در استان مازندران هم نگران کننده است زیرا دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که یکی از دلایل افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل تعلل شهروندان در تزریق واکسن کرونا است و با وجود اینکه این شهرستان تاکنون از شهرهای پیشرو در تزریق واکسن کرونا بوده اما در این وضعیت هم تنها حدود ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

هر چند عده ای از دریافت واکسن امتناع می ورزند اما واکسیناسیون با سرعت درحال انجام است و آمارها نشان می دهد که تا رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب زمان زیادی باقی نمانده است، در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است که تاکنون چهار میلیون و ۶۴۴ هزار نفر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد سه میلیون و ۶۶ هزار نفر نوبت اول و یک میلیون و ۵۷۸ هزار نفر نیز نوبت دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند. 

بستری ۹۰ بیمار جدید و ۱۴۲ بیمار بدحال طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی و بخش مراقبت های ویژه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بستری ۱۴۲ نفر  فوت ۹ بیمار در آذربایجان شرقی، ابتلای ۵۶۹ نفر و فوت ۱۶ بیمار در آذربایجان غربی، بستری ۲۶ فرد جدید و فوت یک نفر در استان اردبیل، بستری ۸۹ بیمار بدحال کووید۱۹ و فوت هشت نفر، شناسایی ۱۶۷ بیمار جدید و فوت سه نفر در استان لرستان، بستری ۴۱ بیمار جدید حاد تنفسی و فوت پنج بیمار در منطقه کاشان، شناسایی ۱۹۱ مورد جدید کرونا و فوت سه نفر در استان سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته تنها بخشی از آمار کرونایی در کشور است که تلنگری برای افرادی است که هنوز بعد از۲ سال ویروس کرونا را جدی نمی گیرند.

خبر مسرت بخش از استان ایلام هم اینکه در شبانه روز گذشته مورد فوتی نداشته وتنها ۱۳۶ مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شده است.

اما بر اساس آمار امروز (چهارم آبان) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵۶ بیمار کووید طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و  مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

همچنین تا کنون پنج میلیون ۴۴۳ هزار و ۲۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴ هزار و ۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۷۱ دُز رسید و در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

تهران همچنان نارنجی است

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۲۲ شهر در شرایط قرمز هستند و تهران همچنان نارنجی است.

علی شریفی روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در  شهرها و استان های مختلف کشور، امیدواریم مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته نشوند و عادی انگاری نکنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید بیماری و ابتلا به آن را تمام شده تلقی کنند، ادامه داد: حتی افرادی که ۲ دز واکسن را دریافت کردند هم باید استفاده از ماسک استفاده کنند و همچنان پروتکل ها را با دقت رعایت کنند.

شریفی افزود: حتی ساکنان شهرهای آبی و زرد نیز نباید وضعیت را عادی تلقی کنند و نباید تصور کنند که بیماری تمام شده است.

وی بیان داشت: برخی مردم با عادی انگاری، در دورهمی ها و اجتماعات از جمله مراسم عروسی حضور پیدا می کنند در حالی که شرکت در این مراسم به شدت خطرناک است و باید همچنان از شرکت در اینگونه مراسم دوری شود.

 

پنج بیمار دیگر در منطقه کاشان قربانی کرونا شدند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به پنج نفر بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه گفت: جان‌ باختگان شامل یک مرد ۷۵ و یک زن ۸۱ ساله در آران و بیدگل و یک مرد ۶۴ و زن ۴۱ ساله در کاشان هستند.

مهدی دلاوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۳ بیمار با سن ۲۴ تا ۸۲ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۸ نفر با سن ۱۵ تا ۸۶ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را  ۲۶ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۰ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۰۴ مورد جدید به ۵۲  هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۳۱۵ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۰ بیمار در کاشان و ۸۵ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۶۶ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

دلاوری با اشاره به مراجعه ۳۶۸ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۳۰۱ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۷۴ هزار و ۴۱۰ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۷۵۰ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

 

تزریق ۴۵۲ هزار و ۵۹۰  دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۴۵۲ هزار و ۵۹۰ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اضافه کرد: ۲۸۴ هزار ۱۱۳ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۶۸ هزار و ۴۷۷ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و آبی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کرمانشاه به ۱۵ نفر افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۵ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌ باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه افزود: هم‌اکنون ۶۹۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنها نسبت به روز گذشته ۱۶ نفر کمتر شده است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این تعداد، ۱۴۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۲۶ نفر هم وخیم است.

وی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۱۵۹ نفر شامل ۶۸ بیمار مثبت بستری و ۹۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۶۰ نفر کمتر است.

محمدی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۱۷۶ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۲۵۲ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و روانسر از روز شنبه اول آبان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان‌ های کرمانشاه، هرسین، سنقر وکلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

 

۱۹۱ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن۱۹۱ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۷هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز سه شنبه اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت سه نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۷۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۷۰ بیمار حاد تنفسی و۵۱ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

زنگ خطر موج ششم کرونا در مشهد به صدا درآمده است

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند کاهش بستری‌شدگان کرونایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه متوقف شده است و با توجه به افزایش شمار مراجعان سرپایی، می‌توان گفت که زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در مشهد به صدا درآمده است.

دکتر محمد پهلوان روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های خراسان رضوی افزود : این در حالی است که بررسی‌ها نشان داده است که شیب مشارکت برای دریافت واکسیناسیون در مشهد و خراسان رضوی در حال کاهش است و در ۲۰ روز گذشته هر روز شاهد کاهش مراجعات برای دریافت واکسن بوده ایم. 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که ۱۷۸ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان و مراقبتند و متاسفانه روند کاهشی آمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز متوقف شده است. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تداوم واکسیناسیون فراگیر در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از عوامل مهم و موثر در جلوگیری از آغاز موج ششم کرونا برشمرد و گفت: اطلاعات و مطالبی که در فضای مجازی پیرامون مضرات و خطر تزریق واکسن کرونا و ایجاد تردید در مردم نسبت به واکسن نزدن در حال انتشار است، هیچ جنبه علمی ندارد.

دکتر پهلوان افزود: بررسی‌ها نشان داده است که تنها سه درصد از فوت‌شدگان کرونایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کسانی بوده اند که واکسن دریافت کرده‌ بوده اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال را شامل می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان به نقش رسانه‌ها در پوشش فراگیر واکسیناسیون و همچنین دعوت به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همه مردم تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

آمار جان باختگان کرونا در استان همدان از سه هزار نفر گذشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به سه هزار و یک مورد رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز سه شنبه افزود: همچنین با شناسایی ۲۴۹  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۹ هزار و ۷۷۵ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۴  هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶۶ نفر بود که ۱۳۵ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۱ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۵۵۶ و بهار یک هزار و ۴۸۵، تویسرکان یک هزار و ۵۰۳، رزن یک هزار و ۱۸۶، درگزین ۳۹۷، فامنین ۳۹۸ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۶۳ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۵۷۵ نفر در ملایر، سه هزار و ۹۶۱ نفر در نهاوند و ۱۱ هزار و ۶۱۱ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان،  ۶ شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان همدان، رزن، نهاوند و تویسرکان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

فوتی‌های کرونایی قم به یک نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۶۳ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند، گفت: در این مدت یک بیماری کرونایی جان خود را از دست داد.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی بیان کرد:  در ۲۴ ساعت منتهی به چهارم آبان ماه جاری ۶۱ بیمار با علائم کرونا پذیرش و ۵۳ تن بستری شدند.

وی با اشاره به ترخیص ۲۳ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: هم اکنون ۲۶۲ بیمار کرونایی در قم بستری هستند و در این مدت ۵۰۷ تست کرونا در قم انجام شده که ۱۲۳ مورد از آنها مثبت گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون ۴۲ هزار و ۸۳۰دُز واکسن کرونا به مردم این استان تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از  ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.

 

آمار کرونا در مازندران ؛ ۴ آبان

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۲۰ بیمار جدید به ۴۳۱ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.