پیرمردی که ویدئوی ضرب و شتم وی توسط برخی پرسنل یک مرکز نکهداری از سالمندان منتشر شده بود گفت ضارب را بخشیده ام.

گروه جامعه- زهرا پرچکانی: اخیرا ویدئویی از دوربین های مداربسته خانه سالمندان بروجرد منتشر که برخی پرسنل با رفتار زننده و غیرقابل قبول خود اقدام به ضرب وشتم تعدادی از سالمندان می کنند.

مدیر مرکز نگهداری از سالمندان بروجرد در خصوص علت بروز این رفتار گفت: آن فرد در ساعات غیر اداری اقدام به کتک زد فرد سالمند کرده بود که در توضیخ دلایل خود برای اینکار گفته است که آن سالمند تعداد زیادی لباس می پوشید و هر کاری می کردیم لباس هایش را بیرون نمی آورد.

با جریحه دار شدن افکار عمومی مدیر بهزیستی شهرستان بروجرد با تایید اتفاق رخ داده گفت: این اتفاق در سال گذشته رخ داده است و در همان زمان ضارب اخراج و به مقام قضایی معرفی شد.

بوالحسنی رییس دادگستری شهرستان بروجرد نیز با تایید این اتفاق از صدور حکم 30 ضربه شلاق برای فرد ضارب در اسفندماه سال گذشته خبر داده است.

پیرمرد مضروب که ویدئوی برخورد با وی منتشر شده بود در گفت و گو با خبرنگاری که به خانه سالمندان رفته بود در پاسخ به احساسات مردم نسبت به اتفاق مذکور گفت: من کوچک و نوکر همه مردم هستم.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که چه صحبتی با فرد ضارب دارد گفت: هیچ صحبتی ندارم، من او را بخشیده ام. 

 

دلجویی جوانان خرم آبادی از مضروبان خانه سالمندان بروجرد

پس از بالاگرفتن انتقادات از نحوه برخورد با سالمندان در مرکز زیر نظر بهزیستی گروهی از فعالان اجتماعی استان لرستان با حضور در سرای سالمندان صدیق بروجرد از سالمندان دلجویی کردند. 

امین تقی پور مدیر موسسه مردم نهاد مهرورزان لرستان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در خصوص این اقدام گفت: بعد از انتشار ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد که همه ما را ناراحت کرد، به دلیل ارتباط خوب و مستمری که با سرای سالمندان صدیق داریم و خود را نسبت به سالمندان متعهد می دانیم با پیگیری هایی که از طریق دوستان خود در بروجرد داشتیم متوجه شدیم  اتفاق مربوط به سال قبل بوده با این حال حداقل وظیفه ای که احساس کردیم باید انجام دهیم دلجویی از سالمندان آن مرکز بود سپس با تهیه گل و ارزاق در سرای سالمندان بروجرد حضور یافتیم.

وی بابیان اینکه حضور فعالان اجتماعی در این مرکز ادامه دار خواهد بود گفت: چون احساسات بسیاری از مردم جریحه دار شده بود و انتظار داشتند که اقدامی در این صورت انجام بگیرد و در درجه اول به خاطر وظیفه انسانی خود اقدام به این کار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.