طبق گزارش وزارت بهداشت در روز یکشنبه 28 شهریور، هم اکنون ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در اغلب استان های کشور سیر کاهشی پیدا کرده است و بیشتر استان‌ها به مرور به مرحله‌ای از آرامش دست می‌یابند.

با توجه به سیر نزولی شیوع کرونا، بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز در رنگ‌بندی کرونایی خارج شده‌اند اما هم اکنون برخی استان‌های غربی کشور گرفتار بیشترین چالش هستند و باید با مراقبت بیشتری روند بیماری را کنترل کنند.

 هم اکنون ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته کارشناسان، واکسیناسیون، رعایت عمومی توصیه‌های بهداشتی و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده موجب شده است که مقابله با کرونا در این مرحله تا حدودی جواب دهد. 

واکسیناسیون گرچه از مهمترین اولویت‌های دولت و وزارت بهداشت است، اما تنها راه کنترل بیماری نیست، بلکه مردم، صاحبان مشاغل و تمامی گروه‌ها باید شیوه‎‌نامه‌ های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند و رعایت کنند. 

در حالی که بازگشایی مدارس و مناسبت‌های سوگواری در پایان ماه صفر پیش‌روست و احتمال ورود به پیک ششم شیوع می‌رود، توجه به شیوه‌ نامه‌های بهداشتی بیش از پیش مورد تاکید است. 

اخبار کرونایی استان‌ها در یک نگاه 

چهار محال و بختیاری/ کاهش چشمگیر بار ویروس در استان؛ کاهش تعداد بیماران در بخش سرپایی نسبت به اوج شیوع ویروس به یک سوم ؛  این هفته آمار بیماران بدحال و فوتی همچنان بالاست اما پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان کاهشی شود؛ افزایش شتاب روند واکسیناسیون در استان؛ کاهش نگران کننده  ۱۰ تا ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در قیاس با سه هفته قبل. 

خراسان رضوی/ کاهش ۶۰ درصدی مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا ، وضعیت شکننده کاهش تعداد مبتلایان در استان؛ فعالیت شبانه‌روزی چهار مرکز منتخب کرونا در مشهد در خیابانهای ویلا، بولوار قرنی، پنجتن و سیدی؛ اجرای طرح خانه‌ به‌ خانه تزریق واکسن کرونا در برخی روستاهای کاشمر،  تحویل ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دغدغه خالی بودن مراکز واکسیناسیون از مردم و تعداد اندک مراجعه کنندگان به این مراکز؛ واکسینه شدن ۴۵ درصد مردم سرخس علیه کرونا.

آذربایجان غربی/ وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان وخیم بوده به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد مبتلایان، چهار رقمی بوده و به هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است؛ بستری بودن ۳۲۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی؛ فوت ۲۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته؛ تزریق ۶۰ هزار و ۹۳۵ دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته.  

کرمانشاه/ فوت ۱۸ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان؛ رسیدن مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۴۰۸ نفر؛ بستری شدن ۲۸۴ نفر دیگر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا؛ واکسینه شدن  ۶۸.۹ درصد گروه هدف علیه ویروس کرونا در گیلانغرب؛ شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، صحنه و کنگاور هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.  

هرمزگان/ ابتلای ۲۷ نفر از کادر درمان کیش در جریان مبارزه با پیک پنجم کرونا از ۱۲ تیر تا ۶ شهریور.

اصفهان/ واکسینه شدن همه دانش آموزان اصفهانی ۱۸ سال تا انتهای هفته آینده؛ فوت  ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاشان. 

لرستان/ فوت هفت بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان و رسیدن تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۱۹ نفر؛تمامی ۱۱ شهرستان‌ لرستان در وضعیت نارنجی کرونایی؛ تزریق ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون برای گروه‌های هدف واجد شرایط در دلفان. 

البرز/ فوت ۱۸بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان و بستری ۹۴ بیمار دیگر؛ ۶ شهرستان تابعه البرز نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی. 

کردستان/ وضعیت ابتلا و بستری کرونا در شهرهای سنندج، کامیاران و مریوان بدتر از دیگر مناطق استان بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرها، به زیر ۳۰درصد رسیده است. 

ایلام/ سه فوت ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایلام و رسیدن مجموع فوتی های استان به هزار و ۴۴ نفر؛ بستری شدن ۵۷ بیمار جدید کرونایی و رسیدن مجموع بستری های موجود استان به ۲۳۵ نفر؛ از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون،  ۵۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دهلران واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و  ۲۹ هزار ۹۰۴ دُز واکسن کرونا در آبدانان  تزریق شده است. 

شهرستان ایوان در وضعیت قرمز ، شهرستان های ایلام، آبدانان، چرداول، چوار، دهلران، دره شهر، مهران و هلیلان در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، سیروان و بدره نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

گیلان/ واکسینه شدن افزون بر ۹۰ درصد فرهنگیان گیلان؛ سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی ، ماسال، رضوانشهر و املش در وضعیت زرد و شهرستان های لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان ، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، خمام، آستارا و تالش در وضعیت نارنجی کرونایی. 

اردبیل/  تداوم روند کاهشی شیوع بیماری کووید۱۹ در استان، ۴۰۰ نفر مجموع آمار افراد بستری در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته؛ فوت پنج نفر در شبانه روز گذشته، رفع نسبی مشکل بستری بیماران کرونایی در استان با کاهش شمار بستری‌ها؛ از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۶۷۲ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان تزریق شده است.

سیستان و بلوچستان/ فوت  ۱۷۹مورد جدید کرونا  طی ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن شمار مبتلایان این ویروس در استان به  ۲ هزار و ۵۲۰ نفر. 

گلستان/ تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۹۰ درصد فرهنگیان گلستان.

آذربایجان غربی/ واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در تمامی مناطق مراغه. 

همدان/ آغاز ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان همدانی ۱۲ تا ۱۸ ساله، پیش بینی واکسینه شدن بیش از ۱۸۰ هزار تن از دانش آموزان استان؛راه اندازی  ۲۰ پایگاه جدید واکسیناسیون کرونا در استان؛ آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال در استان، تزریق تاکنون حدود ۹۰۰ هزار دُز واکسن در استان.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، چهار شهرستان ملایر، اسدآباد، تویسرکان و فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

قزوین/ ضرورت ارایه کارت تزریق واکسن برای فعالیت صاحبان واحدهای صنفی استان؛ در حوزه حمل و نقل عمومی، رانندگان تاکسی و اتوبوس های شهری نیز برای ادامه فعالیت خود باید حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده باشند.

یزد/ آمادگی واحدهای آموزشی اردکان برای بازگشایی؛ واکسیناسیون ۸۵ درصد فرهنگیان و معلمان استان.

قم/ تزریق واکسن به ۴۳.۵ درصد جمعیت هدف استان، فعالیت ۱۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در قم.

طی ۲۴ ساعت گذشته در کمجموع  ۳۹۱ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و همچنان ۶۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها قرار دارند.

 براساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

۶ هزار و ۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار کرونا در مازندران؛ ۲۸ شهریور

تعداد جان‌باختگان کرونا در مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳ نفر رسید که پایین‌ترین تعداد در ۶۹ روز گذشته است. آخرین بار ۲۰ تیر تعداد قربانیان کرونا در مازندران ۳ نفر ثبت شده بود. تعداد مجموع بستری‌شدگان نیز به ۶۳۰ نفر رسید.

 

۱۳ نفر دیگر در استان همدان قربانی کرونا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت که با فوت ۱۳ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۷۹۲ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز یکشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۳۵۵  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۷ هزار و ۳۸ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۲ هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۳۹ مورد بود که ۱۹۳ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۶ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۷۸، بهار یک هزار و ۳۷۹، تویسرکان یک هزار و ۴۱۶، رزن یک هزار و ۷۳، درگزین ۳۵۸، فامنین ۳۸۱ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۷۱ نفر است.

طاهری خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون پنج هزار و ۱۲۷ نفر در ملایر، سه هزار و ۴۲۶ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۵۴۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، چهار شهرستان ملایر، اسدآباد، تویسرکان و فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

۱۸۷ بیمار به مجموع مبتلایان کرونا در چهارمحال و بختیاری اضافه شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از کاهش چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۷ بیمار به مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد.

مجید شیرانی روز یکشنبه افزود: از ۱۸۷ مبتلای جدید، ۳۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۵۷ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجع‌کنندگان مشکوک به کرونا در استان به کمتر از یک هزار نفر کاهش یافته است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۸ مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی استان مراجعه کردند که آزمایش کمتر از ۳۰ درصد این بیماران مثبت اعلام شد.

شیرانی همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۵۲۲ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان را ۴۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حال عمومی ۵۵ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شیرانی خاطر نشان کرد: در هفته جاری نیز تعداد فوتی‌های کرونا در استان بالاست اما در هفته آینده از تعداد فوتی‌ها کاسته می‌شود.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۸ شهریور، ۲۱۱ هزار و ۹۷۷ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۵ هزار و ۷۰۸ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

 

۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه فوت کردند که از این تعداد پنج مرد ۷۴، ۷۶، ۸۰، ۸۴ و ۸۵ ساله و سه زن ۱۳، ۸۵ و ۸۷ ساله در مرکزهای درمانی کاشان و یک زن ۶۵ ساله در آران و بیدگل جان باختند.

مهدی دلاوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:  شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۸۲ مورد جدید به ۴۷ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۵۶۳ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۴۵۶ بیمار در کاشان و ۱۰۷ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۲۰۱ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۳۱ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه تصریح کرد: ۱۹ بیمار در کاشان و ۱۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۷۷ نفر اعلام و اضافه کرد: ۷۱ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۴۶ بیمار با سن ۲۳ تا ۶۹ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۴ نفر با سن ۲۳ تا ۶۹ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۶۴ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: پنج هزار و ۵۴۸ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۵۲ هزار و ۴۹۸ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۳۵۱ بیمار حاد تنفسی تا کنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

تزریق ۲۴۱ هزار و ۴۹۷ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۱۶۲ هزار و ۱۶۲ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۱۶۲هزار ۹۰۸دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۷۸ هزار و ۵۸۹ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی قرمز و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان سمنان جان باختند

طبق آخرین آمار منتشر شده از فوتی های کرونا در استان سمنان، در فاصله شنبه ۲۷ تا یکشنبه ۲۸ شهریور، سه نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان باختند.

کمیته اطلاع رسانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان روز یکشنبه اعلام کرد که در فاصله شنبه تا یکشنبه، تعداد ۲۷۱ نفر محتمل به ابتلا به کرونا به بیمارستان های استان سمنان مراجعه کردند.

بنا بر این گزارش در این مدت جمع کل موارد مثبت و مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان ۱۳۸ نفر بود و ۸۳ نفر نیز موارد مثبت سرپایی بودند. ضمن این که ۵۵ نفر نیز در این مدت به جمع بستریان کرونایی استان سمنان اضافه شدند.

هم چنین این کمیته خبر داد که ۳۱ نفر در همین مدت از مراکز درمانی استان سمنان مرخص شدند و هم اکنون جمع کل بستری های کرونایی استان سمنان در روز جاری شامل مبتلایان قطعی و مشکوک ۳۶۰ نفر است.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان گرمسار و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرخه، آرادان و میامی زرد کرونایی هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۱ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و همچنان ۶۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها قرار دارند.

از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

۶ هزار و ۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

۱۷۹ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۷۹مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد روز یکشنبه اظهارداشت: در شبانه روز گذشته با فوت هفت نفر شمار درگذشتگان ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۲۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۲۲۲ بیمار حاد تنفسی و ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

میری‌علی‌آباد بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و  روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

فوت ۱۸ نفر و بستری شدن ۹۴ بیمار کووید ۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۸ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان باختند و ۹۴ بیمار دیگر بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: اکنون یک هزارو۱۷ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: بامرگ ۱۸ بیمار کووید ۱۹ در البرز شمار کل جانباختگان این بیماری در البرز به پنج هزارو۸۶۹ نفر رسید.

فتحی افزود:  ۶۹ هزار و ۲۵۷  بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البر بستری شده اند که  ۶۲ هزار و ۳۶۰ نفر آنان بهبود یافته اند.

۶ شهرستان تابعه البرز نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی است.

استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین توصیه برای مهار کرونا است.

 

کرونا جان ۱۸ تن دیگر را در قم گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی بیست و چهار ساعت منتهی به بیست و هشتم شهریورماه جاری، ۱۸ تن از همشهریان جان خود را در اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا از دست دادند.

محمد رضا قدیر درگفت‌وگویی، اظهار داشت: طی این مدت، ۱۳۵ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که ۱۱۰ تَن از این افراد در مراکز درمانی استان بستری شدند، گفت: ۱۰۸ تَن از افرادی که طی روزهای گذشته در مراکز درمانی قم بستری بودند نیز برای ادامه روند درمان در منزل از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود: درحال حاضر ۷۳۴ بیمار کرونایی درمراکز درمانی قم تحت معالجه‌ و درمان قرار دارند، که وضعیت ۲۲۱ تَن از آنها وخیم است.

وی بیان داشت: همچنین از مجموع یک هزار و ۷۳۶ مورد آزمایش کرونای انجام شده در این مدت، نتیجه ۳۸۳ مورد آن مثبت شد.

قدیر خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا درقم ۶۲۱ هزار و ۹۲۴ دُز واکسن تزریق شده‌ است.

براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، قم از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطرونارنجی کرونایی شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.