طبق گزارش وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 13 مرداد، اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۰۹ نفر دیگر را گرفت.

مجموع شمار تلفات کرونا در کشور به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۲۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۴ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۴۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

۱۳ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها طی روزهای گذشته نشان می‌دهد که ویروس کرونا همچنان بر انواع درمان‌ها و روش‌های مقابله با آن پیشی گرفته و هر چند روند واکسیناسیون از سرعت بالایی برخوردار است اما نتوانسته رقیب قدرتمندی در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ باشد.

البته در این میان و در کنار رنج ابتلای بیشتری از افراد به ویروس مرگبار کرونا، پر شدن تخت های بیمارستانی و برخی بی نظمی ها در فرایند واکسیناسیون انتقادهایی به همراه داشته است.

خبرنگاران از جمله گروه هایی هستند که طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ردیف دریافت واکسن قرار گرفتند اما به دلیل فقدان برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، عده زیادی در صف های طولانی جهت تزریق واکسن معطل شدند و هنوز شمار زیادی از خبرنگاران هم واکسن دریافت نکرده اند.

گله از بی نظمی در روند واکسیناسیون تنها به خبرنگاران پایتخت ختم نمی شود این وضعیت در استان های مختلف هم وجود دارد که در این رابطه امروز گزارشی از سنندج با عنوان سرگردانی خبرنگاران کردستانی برای تزریق واکسن کرونا منتشر شد مبنی بر اینکه با توجه به ارائه اسامی خبرنگاران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت ارسال این فهرست به وزارت بهداشت، کارکنان شبکه‌های بهداشت به عنوان زیرمجموعه علوم پزشکی به تصمیمات وزاتخانه متبوع کم توجهی کردند.

در بروجرد هم بنا بر اعلام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مجوز تزریق واکسن کرونا برای خبرنگاران صادر و از امروز آغاز شده است.

نادر ارجمندی اظهار داشت: بیش از ۵۰ خبرنگار در شهرستان بروجرد واجد دریافت واکسن کرونا هستند که اسامی آنان به شبکه بهداشت و درمان بروجرد اعلام شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد بیان کرد: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان بروجرد از امروز چهارشنبه تزریق واکسن برای خبرنگاران آغاز و طبق لیست ارسالی انجام خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آمار فوتی های روزانه کرونا دراستان رو به افزایش بوده و باز هم شاهد ثبت یک رکورد جدید و مرگ ۱۹ نفر دیگر از مردم استان بر اثر ابتلا به این ویروس هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بسیار مرگبار بوده و همه گروه های سنی از کودک، جوان و پیر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و فوتی های شبانه روز گذشته نیز در بازه سنی ۲۹ تا ۹۵ سال از شهرستان های بندرعباس، کیش، قشم، سیریک، پارسیان، رودان، جاسک و بستک بودند.

وی بیان داشت: تمام مناطق هرمزگان آلوده به ویروس کرونا بوده و وضعیت همه شهرهای استان قرمز است و متاسفانه تخت های کووید ۱۹ در استان تکمیل شده و پذیرش بیماران بیشتر از ظرفیت موجود است که به طور قطع در این شرایط فشار بسیاری بر کادر درمان و همچنین نحوه خدمت رسانی به بیماران وجود دارد ، هرچند که با تمام کمبودها نیروهای بهداشت و درمان به بهترین شکل ممکن مشغول ارایه خدمات هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳۱۴ مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند، افزود: هم اکنون شمار بستری ها به یک هزار و ۲۴۴ نفر رسیده است که این آمار ۲۴۴ نفر بیشتر از ظرفیت تخت های کووید ۱۹ در هرمزگان است.

در ارومیه نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی خبر داده که تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزایش یافته به گونه ای که هزار و ۲۰۰ مورد در این مدت ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شده است که بیشترین تعداد طی ۱۰۰ روز گذشته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: از این تعداد حدود ۲۳۵ نفر معادل ۲۰ درصد مبتلایان در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند و طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در آذربایجان غربی از جمله سه نفر در میاندوآب بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به چهار هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

درباره وضعیت کرونا در آذربایجان غربی نیز رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۷۸ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که بیشترین آمار تزریق روزانه تاکنون بوده است.

علی احمد آقاپور افزود: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۴۱۸ هزارو ۵۴۶ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

شهرستان خلخال نیز بنا بر اعلام سرپرست فرمانداری این شهرستان سیر صعودی در ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان را در پیش گرفته و در وضعیت بحرانی قرار دارد.

مسعود یگانه افزود: پس از سپری شدن ۴۵ روز عاری از فوتی کرونا در خلخال با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در هفته جاری دوباره شاهد جان باختن بیماران مبتلا به بیماری مهلک کووید ۱۹ هستیم.  

وی اظهارکرد: هم‌اکنون ۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال بستری هستند که ۳۱ نفر از آنها در بخش داخلی و ۶ نفر نیز در بخش ویژه کرونا در حال درمان هستند و همچنین در این مدت تعداد بیماران سرپایی نیز ۹۰ نفر به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم اعلام کرد: میزان مراجعه و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل هر روز افزایش پیدا می‌کند و این استان با محدودیت جدی در پذیرش بیماران رو به روست.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: اگر روند ابتلا به کرونا در استان اردبیل به این شکل ادامه یابد و تعداد مبتلایان به بیش از ۶۵۰ نفر برسد، در بستری مبتلایان به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه دچار کمبود تخت خواهیم شد.

وی سرعت انتشار این ویروس را مثل ویروس آبله مرغان ذکر کرد و گفت: سویه دلتای ویروس کرونا مسری‌ترین ویروس شناخته شده است به طوری ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می تواند باعث ابتلا شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: هم‌اکنون ۸۷۹ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد به ۱۳۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌ های ویژه آی .سی.یو( I.C.U) خدمات درمانی ارایه می‌شود.

ابراهیم سلمانی افزود:  همچنین در شبانه‌روز گذشته از یک هزار و ۳۶۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ۵۱۷ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند. 

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفته است: طبق بررسی ها ۴۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا طی ۴۸ ساعت اول ورود به بیمارستان رخ می دهد که نشان دهنده مراجعه دیرهنگام ناشی از بیمارستان هراسی است.

دکتر علیرضا صداقت افزود: این روزها یکی از عواملی که باعث افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا شده، مراجعه دیرهنگام بیماران بدحال به بیمارستان است.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور عموم مردم، نه تنها کرونا بیماری بدون درمان نیست بلکه با مراجعه زودهنگام به پزشک به راحتی و با هزینه های کمتر از مراجعه دیرهنگام درمان پذیر خواهد بود و  مراجعه دیرهنگام شانس بهبودی را کاهش داده و یا این که طول دوره بیماری را افزایش می دهد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در زمان حاضر ۲ هزار و ۳۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: روند ابتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری و همچنین تعداد فوتی ها همچنان افزایشی است به طوری که روز گذشته ۶۵۵ نفر بستری جدید در بیمارستان های خراسان رضوی گزارش شده است.

در بابل یک از شهرستان های استان مازندران هم بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با جهش‌های روزانه و غیرقابل کنترل کرونای دلتا سرانجام سرریز شده و مرکز بستری موقت بیماران کرونایی آغاز به کار کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این رابطه گفت: برای کاهش حجم ورودی به بیمارستان های بابل این مرکز به بیماران کرونایی که نیاز به درمان سرپایی دارند خدمت رسانی می کند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: برخی از بیماران کرونایی که بیماری خفیف تری دارند در این مرکز به مدت دو الی سه ساعت حضور می یابند و برخی از داروهای کرونایی به آنها تزریق و سپس به قرنطینه در منازل می روند.

وی با اظهار این که موج پنجم کرونا در بابل هنوز به نقطه پیک نرسیده است و به همین دلیل هم راه اندازی مرکز موقت ضروری بود ، توضیح داد : تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار دوز واکسن کرونا در بابل تزریق شده است و ظرفیت روزانه تزریق هم از چهار هزار دز به مرز ۶ هزار دز رسیده است.

در ادامه خبری هم بخوانیم به نقل از قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در رابطه با وضعیت کرونایی مردم این استان گفته است: میزان ابتلا به کرونا در استان طی مرداد ماه جاری نسبت به تیرماه گذشته سه برابر شده است.

دکتر علی فرهادی بیان کرد: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح لرستان رو به افزایش است تا حدی که در روزهای اخیر این میزان در برخی شهرستان های استان نسبت به ماه گذشته تا پنج برابر نیز افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تیرماه میزان ابتلای روزانه در استان ۱۶۹ نفر بود و اکنون به ۸۶۶ نفر رسیده است اظهار داشت: میانگین بستری روزانه بیماران کرونا در استان طی ماه گذشته ۹۱ نفر بود که اکنون این میزان به ۲۲۰ نفر رسیده است.

وی به این موضوع هم اشاره کرد که تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا در استان شتاب گرفته است و روز گذشته ۶ نفر در استان قربانی کووید ۱۹ شدند و تعداد فوتی ها از مرز ۲ هزار نفر نیز گذشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هم با بیان اینکه ایرانشهر و بمپور همچنان در وضعیت قرمز هستند، اعلام کرد: زاهدان، میرجاوه ، خاش، تفتان و حوزه سیستان اکثر شهرهای آن نارنجی شدند به غیر از شهر نیمروز و مهرستان که در وضعیت زرد قرار دارند.

علیرضا شهرکی اظهارداشت:آمار بستری‌های کرونا در سیستان و بلوچستان در حال کاهش بوده اما آنچنان نیست که قابل لمس باشد و نگرانی همچنان برای بالا بودن تلفات انسانی این ویروس وجود دارد. 

وی افزود: واکسیناسیون گروه‌های هدف بالای ۴۵ سال در سیستان وبلوچستان در حال اجراست و همچنان بیماران خاص، دیابتی‌ها و بیماران صعب العلاج در فرآیند تزریق واکسن قرار دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۲۰۵ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۸ هزار و۶۹۸ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت ۱۳ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و با بیان اینکه در عین حال کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم، افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه استان بوشهر هم گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان نگران کننده‌است و ظرفیت بخش کرونای این مرکز از بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ پر شده است

خشایار وطن خواه اعلام کرد: در موج پنجم شیوع ویروس کرونا (دلتا) بیشتر مبتلایان در این شهرستان خانوادگی هستند و دورهمی ها همچنان برقرار و بازار شلوغ است که ائمه جمعه و جماعت شهرستان باید در برگزاری نماز جمعه تجدید نظر کنند.

وضعیت کرونایی قم نیز که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

استاندار قم با بیان اینکه نباید اجازه عادی‌انگاری شرایط دشوار کنونی در جامعه داده شود، گفت: در قالب آمار و اطلاعات موج پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است.

بهرام سرمست خاطرنشان کرد: در ماه محرم هرگونه تجمعی که باعث شیوع بیشتر ویروس شود باید با طرح های ابتکاری به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به نظرات کارشناسی مرکز بهداشت قم سوق داده شود.

در جلسه ستاد مدیریت بحران نیز نسبت به تعطیلی حداقل یک هفته‌ای قم برای مدیریت و جلوگیری از روند روبه افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی تاکید شد.

در استان همدان نیز که از مجموع ۱۰ شهرستان آن، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان (فامنین) در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفته است: کار تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در سطح این شهرستان با فعالیت ۵۰ تیم واکسیناسیون براساس برنامه و اولویت های اعلام شده، درحال انجام است.

محمد خیراندیش افزود: برهمین اساس و با فعالیت منسجم این تیم های تخصصی، تا پایان ۱۲ مرداد تزریق دوز نخست واکسن برای ۹۰ هزار نفر و تزریق دوز دوم برای ۳۰ هزار نفر در شهرستان همدان انجام شده است.

 

۵ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه مرد ۴۷، ۶۰ و ۸۷ ساله و ۲ زن ۶۹ و ۹۵ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۹۰ مورد جدید به ۳۰ هزار و ۹۲۹ نفر رسید.

وی افزود: اکنون ۸۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۶۲ نفر در کاشان و ۱۸۳ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۵۸ از بیماران در کاشان و ۹ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۱۱ هزار و ۲۶۱ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۳ هزار و ۲۸۶ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۹ تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۰ نفر با سن ۲۷ تا ۷۷ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ نفر کلینیک های حاد تنفسی این دانشگاه مراجعه کردند، اضافه کرد: ۲‌هزار و ۵۵۵ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان‌ها قرمز و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهید بهشتی و سیدالشهدا(ع) اظطراری شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

۱۵۵ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۱۵۵ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های استان انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت : اکنون یک هزارو۱۹۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۱۹ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز جان خود را از دست دادند و شمار کل جانباختگان این بیماری به چهارهزارو۷۷۶ نفر رسید.

فتحی افزود:  ۵۴ هزار و ۶۱۲  بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان بستری شده اند که ۴۸ هزارو۶۳۱ بیمار آنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی ، ماندن در خانه  و استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی در صورت حضور در مکان های عمومی مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز برای مهار کرونا است.

اکنون سه شهرستان تابعه البرز قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

کرونا جان هفت کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هفت نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۹۸۴ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه گفت: هم‌اکنون ۷۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۵۲ نفر بیشتر است.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۴۵۱ نفر شامل ۸۸ بیمار مثبت بستری و ۳۶۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۴۳ نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۴ نفر در مراکز درمانی این استان بخاطر ابتلای به کرونا بستری و ۱۴۹ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

هفت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کنگاور، صحنه، گیلانغرب و سنقر وکلیایی از روز شنبه (۹ مرداد) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور،  گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین و پاوه در وضعیت قرمز گرفتند.

وی اظهار داشت: براساس این گزارش، شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و قصرشیرین در وضعیت زرد قرار دارند.  

 

۱۶۳ بیمار بدحال کرونایی در قم بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۶۳ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت منتهی به سیزدهم مردادماه سال جاری، ۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر افزود: در این مدت ۲۲۷ تن با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۱۶۶ بیمار بستری شدند.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته ۱۱۵ بیمار با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند و هم اکنون ۸۰۵ بیمار در این استان بستری هستند.

قدیر با اشاره به تزریق بیش از ۱۵۶ هزار واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۱۰۲ تست کرونا در قم انجام شد که ۴۹۴ تست از این بین مثبت گزارش شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

 بیمارستان تنکابن در آستانه تکمیل ظرفیت قرار دارد

فرماندار ویژه تنکابن از بستری ۱۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان خبر داد و گفت: آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان رو به افزایش است و با این روند بیماری ظرفیت بیمارستان شهید رجایی بزودی تکمیل می شود.

سید امیر حسینی‌جو روز چهارشنبه اظهار کرد: در موج‌های پیشین کرونا آمار تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان تنکابن از ۶۰ نفر بیشتر نشده بود. اما اکنون تعداد این بیماران بستری شده به ۱۲۴ نفر رسیده است.

وی افزود: روز گذشته ۲۵ بیمار جدید و یک مرگ کرونایی در این بیمارستان داشتیم و تعداد ۱۶ نفر نیز ترخیص شدند.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه وضعیت سلامت عمومی مردم خوب نیست، خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری در حوزه اجتماعی و شکاف بین حکمرانی با نگاه و نگرش مردم عامل گسترش شیوع دلتا کرونا شده است.

وی بدون اعلام آمار افراد واکسینه شده تصریح کرد: در تزریق واکسن کرونا مقام برتر استان را داریم و تلاش خواهیم کرد تا پایان شهریور اکثریت جمعیت هدف شهرستان واکسینه شوند.

به گفته فرماندار تنکابن، به منظور رفاه حال مردم و دسترسی سریع و آسان مردم به واکسن کرونا تاکنون 10 مدرسه برای اجرای طرح واکسیناسیون در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار تنکابن از همه اقشار جامعه خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گامی موثر در مسیر مهار ویروس کرونا بردارند.

بررسی‌های خبرنگار نشان می‌دهد در روزهای اخیر تعدادی از اعضای کادر درمان و پرستاری بیمارستان شهید رجایی تنکابن با ارسال نامه‌ای به فرمانداری تنکابن خواستار تعطیلی دو هفته‌ای شده بودند.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. در رنگ‌بندی جدید کرونایی برای برخی شهرستان‌های مازندران از جمله آمل رنگ قرمز تیره یا کبود در نظر گرفته شده که وخامت وضعیت این استان را نشان می‌دهد.

شهرستان 170 هزار نفری تنکابن روز 23 تیر همراه با بابلسر به جمع شهرستان‌های قرمز مازنردان اضافه شده بود.

۴۶۸ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال وبختیاری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه یک هزار و ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی استان، آزمایش ۴۶۸ بیمار قطعی مثبت اعلام شد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه افزود: از این تعداد ۷۷ نفر بستری شدند و ۳۹۱ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت هفت بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب این تعداد فوتی، مجموع قربانیان ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

شیرانی با تاکید بر اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بخش‌های ویژه کرونا در استان تکمیل شده است، اظهار داشت: میزان شیوع و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان بحرانی است و چنانچه روند به همین شکل ادامه یابد با کمبود جدی تخت بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، شیوع کرونا در تمامی شهرستان‌ها به جز شهرستان لردگان را افزایشی اعلام کرد و گفت: لردگان بهترین شهرستان استان در خصوص کنترل شیوع بیماری بوده است و امید می‌رود در سایر شهرستان‌ها نیز با همراهی مردم بتوان وضعیت شکل گرفته را به خوبی کنترل و مدیریت کرد.

شیرانی با بیان اینکه در هفته جاری نسبت به هفته گذشته تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در استان ۵۰ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: این موضوع حاکی از آنست که ظرف ۲ هفته آینده تعداد بیماران بستری در استان با افزایش چشمگیری مواجه شود.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۱ هزار و ۱۴۶مورد نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن بیش از ۵۷ هزار و ۲۹ مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت نارنجی( پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

شمار جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر رکورد زد 

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: با ثبت ۱۵ مرگ بیماران کووید ۱۹، امروز شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان رکورد زد.

دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این افراد شامل پنج مرد با ۸۸، ۸۵، ۶۵، ۴۷ و ۳۵ سال و سه زن ۷۱، ۶۰ و ۵۹ و یک کودک با ۶ سال سن با سابقه بیماری زمینه ای کبدی، مغزی، کلیوی، فشار خون، دیابت و سرطان و پنج مرد با ۹۰، ۸۱، ۶۳، ۵۵ و ۵۳ و یک زن با ۶۳ سال سن بدون سابقه بیماری بودند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یکهزار و ۴۶۳ نفر در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بستری ۱۹۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۷۸۲ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۵۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این مجموع ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۶۸هزار و ۶۱۴ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به مثبت شدن تست پی سی آر ۷۸۰ نفر از مردم استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: آمارها بیانگر رشد انفجاری شیوع ویروس در استان بوشهر است و در این شرایط تنها راه مقابله و کنترل این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، لغو تمام مراسم‌ اعم از عزا و عروسی و همه دورهمی‌ها و مسافرت‌ها است.

براساس نقشه کرونایی استان بوشهر در زمان حاضر ۹شهرستان این استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و یک شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارد.

 ۶۱۲ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با شناسایی ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۰ هزار و ۴۶۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۳ هزار و ۱۵۳ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: همچنین  با فوت هشت بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۳۷۸ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹۹ مورد بود که ۲۰۴ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی  استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۹ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۹۵۴، بهار یک هزار و ۷۸، تویسرکان یک هزار و ۱۱۶، رزن ۸۴۶، درگزین ۲۹۹، فامنین ۳۳۸ و کبودراهنگ یک هزار و ۱۱۷ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۸۴۸ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۵۰۲ نفر در نهاوند و هفت هزار و ۸۹۱  نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان ۹ شهرستان در وضعیت قرمز و یک نشهرستان(فامنین) در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

۴۶۸ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال وبختیاری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه یک هزار و ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی استان، آزمایش ۴۶۸ بیمار قطعی مثبت اعلام شد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه افزود: از این تعداد ۷۷ نفر بستری شدند و ۳۹۱ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت هفت بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب این تعداد فوتی، مجموع قربانیان ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

شیرانی با تاکید بر اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بخش‌های ویژه کرونا در استان تکمیل شده است، اظهار داشت: میزان شیوع و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان بحرانی است و چنانچه روند به همین شکل ادامه یابد با کمبود جدی تخت بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، شیوع کرونا در تمامی شهرستان‌ها به جز شهرستان لردگان را افزایشی اعلام کرد و گفت: لردگان بهترین شهرستان استان در خصوص کنترل شیوع بیماری بوده است و امید می‌رود در سایر شهرستان‌ها نیز با همراهی مردم بتوان وضعیت شکل گرفته را به خوبی کنترل و مدیریت کرد.

شیرانی با بیان اینکه در هفته جاری نسبت به هفته گذشته تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در استان ۵۰ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: این موضوع حاکی از آنست که ظرف ۲ هفته آینده تعداد بیماران بستری در استان با افزایش چشمگیری مواجه شود.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۱ هزار و ۱۴۶مورد نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن بیش از ۵۷ هزار و ۲۹ مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت نارنجی( پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

 

۹۰ مبتلای جدید کرونا در ایلام بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۹۰ مبتلای جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان که همچنان روند افزایشی دارد به ۳۲۶ نفر رسیده است.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: از بستری های جدید ۳۰ نفر مربوط به ایلام، ۱۳ نفر دره شهر، ۱۳ نفر مهران، ۱۱ نفر آبدانان، هفت ایوان، ۶ نفر چرداول، ۶ نفر دهلران، ۲ نفر بدره، ۲ نفر، یک نفر ملکشاهی و یک نفر  هلیلان است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۶ ابتلای جدید کرونا شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۴۵ هزار و ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر کریمیان یادآور شد: همچنین سه فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان به ۸۳۹ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان های ایلام، دره شهر، آبدانان  مهران، دهلران و چوار در وضعیت قرمز و شهرستان بدره نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

دکتر کریمیان با بیان اینکه مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان ۴۲ هزار و ۶۷۰ نفر است، افزود: شهرستان های ملکشاهی، ایوان، هلیلان، سیروان و چرداول نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

۵ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه مرد ۴۷، ۶۰ و ۸۷ ساله و ۲ زن ۶۹ و ۹۵ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل جان باختند.

مریم امیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۹۰ مورد جدید به ۳۰ هزار و ۹۲۹ نفر رسید.

وی افزود: اکنون ۸۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۶۶۲ نفر در کاشان و ۱۸۳ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۵۸ از بیماران در کاشان و ۹ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۱۱ هزار و ۲۶۱ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۱۳۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و ۱۳ هزار و ۲۸۶ بیمار حاد تنفسی ترخیص شدند.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۹ تا ۹۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۰ نفر با سن ۲۷ تا ۷۷ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ نفر کلینیک های حاد تنفسی این دانشگاه مراجعه کردند، اضافه کرد: ۲‌هزار و ۵۵۵ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) این دانشگاه است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل با تدوام تشدید بحران کرونا در این شهرستان‌ها قرمز و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهید بهشتی و سیدالشهدا(ع) اظطراری شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

کرونا جان هفت کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هفت نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۹۸۴ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه گفت: هم‌اکنون ۷۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۵۲ نفر بیشتر است.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۴۵۱ نفر شامل ۸۸ بیمار مثبت بستری و ۳۶۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۴۳ نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۴ نفر در مراکز درمانی این استان بخاطر ابتلای به کرونا بستری و ۱۴۹ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

هفت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کنگاور، صحنه، گیلانغرب و سنقر وکلیایی از روز شنبه (۹ مرداد) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور،  گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین و پاوه در وضعیت قرمز گرفتند.

وی اظهار داشت: براساس این گزارش، شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و قصرشیرین در وضعیت زرد قرار دارند.  

تست کرونا حدود ۲۷ درصد بیماران باشتی مثبت شد 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین تست ۲۷ درصد از بیماران دارای علایم مشکوک به کرونا این شهرستان مثبت بود.

علی پاکزاد روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در باشت افزود: چهار هزارو ۴۰۶ مورد تست کرونا امسال در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده است.

وی بیان کرد: نمونه آزمایشی یکهزارو ۱۹۸ نفر از این تعداد مثبت بوده که بیشترین مبتلایان به کرونا دارای سن ۲۰ تا ۴۰ سال است.

پاکزاد اظهار داشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰ هزارو ۹۳۹ مورد تست کرونا در این شهرستان انجام شد که نمونه ۲ هزارو ۵۵۴ نفر مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از  ۳۴۸ نفر مبتلا به کرونا در سطح شهرستان تحت مداوا هستند.

پاکزاد ابراز کرد: ۲۱ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند.

وی گفت: ۲ هزارو ۷۹۱ مورد بازرسی بهداشتی در سطح بازار این شهرستان امسال انجام که در این زمینه ۱۷۱ مورد اخطاریه صادر و ۶۴ واحد صنفی پلمب شده است. 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت: هم اکنون کار واکسیناسیون ویروس کرونا در سالن ورزشی مرحومه عسکری اداره آموزش وپرورش باشت و مراکز درمانی چاه تلخ ،بوستان و آبدهگاه در حال انجام است.

وی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۵۰سال منطقه سخت پیچاب تاکنون انجام شد و با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن ،واکسن تمام افراد بالای ۱۸ سال این منطقه امروز (چهارشنبه )انجام خواهد شد.

پاکزاد ادامه داد: ۸۱ درصد از جمعیت بالای ۸۰ سال، ۸۶ درصد جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال، ۶۵ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال و هشت درصد جمعیت ۶۵ تا ۶۹ سال واکسینه شدند.

معاون فرماندار شهرستان باشت گفت: هم اکنون وضعیت باشت در زمینه ویروس کرونا بسیار خطرناک می باشد و روزانه شاهد مبتلا شدن تعدادی از شهروندان این شهرستان می باشیم.

محسن ظفری اظهار داشت: تاکنون اقدامات مناسبی از سوی دستگاه های اجرایی، کادر بهداشت و درمان، این شهرستان در زمینه مقابله با کرونا برداشته شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات شامل تشکیل جلسات متعدد، اجرای طرح شهیدسلیمانی ، گندزدایی درسطح شهر باشت وبوستان ،کوچه ها ،معابر،مدارس ، استقرار اکیپ های سلامت، کنترل ورود وخروجی، غربالگری وشناسایی افراد کرونایی،مسدودسازی راههای مناطق تفریحی وگردشگری ،توزیع بسته های معیشتی وکمکهای مومنانه ،انجام تست ها و تزریق واکسن است.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان باشت گفت: باتوجه به وضعیت کرونایی شهرستان و روند روبه رشد، نمونه گیری های کرونا در مراکز روستایی آبدهگاه، چاه تلخ و ۲شهرباشت و بوستان درحال انجام است که بالای ۵۰ درصد جواب های دریافتی آزمایشات کرونایی باشت، مثبت اعلام شده است.

آرش حسینی افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ۳۲تختوابی باشت درحال افزایش است.

وی ادامه داد: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی میزان آمار مرگ و میر  در این شهرستان افزایش خواهد یافت و وضعیت کرونایی این شهرستان بزودی قرمز خواهد شد. 

حسینی گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا مردم باید حساسیت های لازم را مورد توجه قراردهند چراقدرت سرایت این بیماری با ویروس های قبلی بیشتر است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت: فرسودگی و خستگی نیروهای انسانی و مدافعین سلامت شهرستان در برابر این بیماری نگران کننده است و از مسئولین اجرایی باشت انتظار می رود در کنار کادر بهداشتی این شهرستان باشند.

حسینی تصریح کرد: عده ای اقدام به برپایی گردهمایی ها ،مراسمات وجشن های مختلف و بدون مجوز و درشهرباشت کردند که این امر موجب افزایش وگسترش این بیماری درسطح شهرستان شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود دستگاه قضایی  با متخلفان وهنجارشکنان بصورت جدی برخورد قانونی داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت گفت: بسیج وسپاه تمام کاروان های اعزامی، سفرهای زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس را درحوزه کاری خود، جهت حفظ سلامت مردم درشرایط کرونایی ممنوع کرده است.

سرگرد محسن غلامشاهی افزود: تاکنون هیچ گونه مجوزی از ناحیه مقاومت این شهرستان برای  کاروان های اعزامی به مکان های زیارتی صادر نشده و در صورت مشاهده طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

اجرای گشت مشترک شبکه بهداشت ودرمان ،امورصنفی،نیروی انتظامی ازبازارشهرستان وپلمپ واحدهای متخلف ، جلسه مشترک ستاد مقابله باکرونای شهرستان باشت وشهرستان رستم استان فارس جهت تعیین وتکلیف حوزه چشمه انجیری، ممنوعیت چاپ ونصب هرگونه بنرشادی وعزا، تعطیلی مکان های عمومی خصوصا پارک ها ومکان های تفریحی، گردشگری، اطلاع رسانی بوسلیه رسانه ها ،فضای مجازی ، ماشین بلندگو دار ومساجد در سطح دوشهرباشت و بوستان وروستاهای شهرستان باشت ، برخورد قانونی با کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را درمکان های عمومی رعایت نمیکنند، اجرای دورکاری درهمه ادارات ونهادها وسازمانها،عفونی محل های کارادارات ،نهادها وسازمانها،تعطیلی کلیه اماکن ورزشی ائم ازمکانهای ورزشی سرپوشیده وروباز،ممنوعیت اعزام کاروان زیارتی وسیاحتی خصوصا کاروانهای اعزامی به مشهد مقدس، مسدود کردن راه قبرستان ها و اجرای دستورالعمل های مصوب ستاد کرونا طبق رنگ بندی درشهرستان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

۸۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شد 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۸۳۵ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۳۵ هزار و ۷۰۶رسیده است.

دکتر"مریم کوشکی" روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد:چهاربیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار قربانیان نیز به ۲ هزار و پنج نفر رسید.

وی اظهار داشت: همچنین ۸۳۵ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۲۰هزار و ۳۱۰ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع ۴۱۴ هزار و ۴۵۱ مورد پاسخ داده شده و ۲۷۸ هزار و ۷۳۷ نمونه آن منفی بوده است.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی  شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.