طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت، ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز به سر می برند که تمام این شهرستان ها در استان مازنداران قرار دارند و ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی هستند که تمام این ۲۳ شهر نیز در استانهای شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم بهمن ماه ۱۳۹۹) براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۷۷ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و  ۱۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از بیماران نیز بهبود یافته اند. همچنین ۴۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ به دلیل شرایط نامناسب بالینی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

لاری ادامه داد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز هستند که تمام این شهرستان ها در استان مازنداران قرار دارند؛ همچنین ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی هستند که تمام این ۲۳ شهر نیز در استانهای شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان هستند.

وی اضافه کرد: ارتباطات اجتماعی گسترده در روستاهای این استان ها عامل اصلی انتقال کووید ۱۹ به شمار می رود بنابراین توصیه به پرهیز از دورهمی های خانوادگی می شود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۶ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا وبدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری‌زایی آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

دوم بهمن ماه و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها

گزارش های رسمی در دومین روز از بهمن ماه نشان می دهد که آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا در اغلب مناطق کشور به شدت کاهش یافته، اما به موازات آن، نگرانی ها از احتمال خیز مجدد کووید ۱۹ بر اثر هر گونه عادی‌انگاری شرایط رو به افزایش است.

پس از گذشت حدود یک سال از نفوذ ویروس کرونا، دیگر تردیدی نیست که کووید ۱۹ بیش از اندازه در کشورمان جاخوش کرده و نعمت وجود عزیزان زیادی را از هم میهنان گرفته است. 

براساس آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است. این آمار نشان می دهد که باید خیلی زودتر با تقویت حس مسوولیت پذیری در خود و مطالبه آن از دیگران، عزم همگانی برای مقابله با این دشمن میکروسکوپی ایجاد می شد. 

به هر حال هم اکنون به مدد شیوه نامه های بهداشتی و همکاری مردم و مسوولان، شهرها از نظر شیوع کرونا تغییر رنگ داده اند و امار مبتلایان و فوت شدگان به شدت کاهش یافته هر چند گزارش ها حاکیست  که همین امر برخی از هم میهنان را بر آن داشته تا به ظن مهار کرونا، تساهل و تسامح را در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشه کنند. 

مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هشدار می دهند که تغییر رنگ شهرها از نظر شیوع کرونا نباید موجب عادی انگاری و کم توجهی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری شود.

بر اساس آخرین تحلیل های رسمی، ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز هستند که تمام این شهرستان ها در استان مازندران قرار دارند؛ همچنین ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی هستند که تمام این ۲۳ شهر نیز در استانهای شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان هستند.

ارتباطات اجتماعی گسترده در روستاهای این استان ها عامل اصلی انتقال کووید ۱۹ عنوان شده است. 

همین امروز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس هشدار داد که در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در کشور، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم.

دکتر سعید نمکی ر اظهار داشت: رابطه تنگاتنگی بین رعایت پروتکل ها و پیروزی بر بیماری کرونا و رعایت نشدن پروتکل‌ها و شکست در برابر  این غول سنگین است که با زجر و شکنجه کادر درمان بدست آمده است و لذا فعالان نظام سلامت زمانی که فوج سفرها به هرمزگان را می‌بینند نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: می‌دانیم مردم خسته شده و نیازمند مسافرت اند و کاسب‌ها به درآمد و بهبود شرایط اقتصادی نیاز دارند بنابراین اگر هرچه زودتر بتوانیم بیماری را مهار و کنترل کنیم خدمت بیشتری به گردش چرخ های اقتصاد ملی و آرامش روانی جامعه کرده‌ایم.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت هم که به قزوین سفر کرده است گفت: کشور ایران تولید کننده بزرگ واکسن در دنیا می‌شود ولی این به معنای رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

حریرچی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونا در سطح استان‌های کشور، لازم است رعایت این دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه همچنان در دستور کار باشد.

 وی ادامه داد: برخلاف تصور اولیه در مواقعی که در همه گیری‌ها روند بیماری نزولی می‌شود اقدامات سیستم‌های کنترلی و پیشگیرانه باید افزایش یابد و این اصل مهم رعایت نشود در آینده با مشکل رو به رو می شویم.

از سوی دیگر  به گفته دکتر جواد باذلی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد، برخی تغییر رنگ‌بندی مناطق را به معنی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رفع خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می دانند در صورتی که این باور اشتباه باعث کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفتارهای پیشگیرانه و در نتیجه افزایش میزان ابتلا به این بیماری می شود.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران کرونایی و ابتلای خانوادگی به این ویروس طی چند روز گذشته در شهرستانهای تابعه این دانشگاه افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری شده سرپایی به صورت تدریجی و خزنده در حال افزایش است.

دکتر باذلی ادامه داد: روند افزایشی موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ زنگ خطر جدی برای احتمال بازگشت به وضعیت قرمز در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

در همین حال سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی این هفته در مقایسه با هفته گذشته با سه درصد کاهش، به ۷۵ درصد رسید.

سید ابراهیم سلمانی افزود: کرونا همچنان در حال شیوع است و کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری می تواند خطرساز باشد.

براساس گزارش ها، پیش از این میزان رعایت موارد بهداشتی در یزد به بیش از ۹۰ درصد رسید و تمامی ۱۰ شهرستان استان به تدریج از قرمز به ناریجی و سپس به زرد و آبی تغییر یافت اما  این عدد به تدریج رو به کاهش است و در حال حاضر گفته می شود که شرایط در شهرستان بهاباد قرمز شده است.

به گفته سلمانی، در حال حاضر ۱۳۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳  نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار دارند.

در کرمانشاه هم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است، گفت: با کاهش حساسیت‌ها از سوی مردم و عدم توجه جدی در رعایت پروتکل‌ها شاهد موج چهارم کرونا در استان خواهیم بود.

دکتر «ابراهیم شکیبا» وضعیت استان را از نظر بیماری کرونا مطلوب دانست و  افزود: اما متاسفانه حساسیت‌ها در مردم پایین آمده و علاوه بر آن تعداد تست‌های سرپایی مثبت در استان با شیب ملایم رو به افزایش است.

او گفت: با افزایش تعداد موارد مثبت سرپایی در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد بستری خواهیم بود که زنگ خطری برای آغاز پیک چهارم کرونا خواهد بود و بسیار نگران کننده است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک توسط مردم و در کنار آن افزایش دورهمی‌ها و مهمانی‌ها یک نشانه جدی برای شعله ور شدن بیماری است و موجب می شود در آینده موج چهارم بیماری مواجه شویم.

سیر نزولی ابتلا به کرونا در زنجان هم مشاهده می شود به طوری که هم اکنون ۱۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و اغلب شهرهای استان رنگ زرد کرونایی دارند و برخی شهرها هم در وضعیت آبی قرار گرفته اندف وضعیتی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست‌های بیشتر نقش بسزایی در آن داشته است. 

همنین در اردبیل،  آمار مبتلایان کرونا طی شبانه‌روز گذشته کاهش محسوس داشته به طوری که تعداد افراد بستری شده جدید و روزانه به ۱۲ نفر و مجموع افراد بستری همزمان نیز به ۱۵۷ نفر رسیده است.

تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل نیز با روند نزولی کُند، از ۸۳ مورد به ۵۲ نفر کاهش یافته است.

هم اکنون  ۹ شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان خلخال، سرعین و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

با این حال به گفته دکتر شهرام حبیب زاده ر ئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

اما اخبار دریافتی از مازندران وضعیت خوبی را ترسیم نمی کند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر، روند افزایشی شیوع کرونا که از ۲ هفته پیش در این شهرستان آغاز شده بود ، همچنان ادامه دارد.

دکتر سیدرحیم سیدپور افزود : بر اساس پایش های انجام شده بیشتر بیمارانی که در این مدت بستری شدند به خاطر تردد در مناطق شلوغ و پرخطر یا شرکت در اجتماعات و دورهمی ها ، نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

وی با ابراز نگرانی از تند بودن روند شیوع کرونا در روستاهای شهرستان، گفت که تعداد زیاد از روستاییانی که دارای علائم بیماری کووید ۱۹ هستند هم اکنون در منازلشان در قرنطینه قرار دارند.

مدیرشبکه بهداشت آمار بیماران جدید بستری طی این مدت در مراکز درمانی شهرستان را ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود : ۶ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفرشان به خاطر داشتن بیماری های زمینه ای و کهولت سن وخیم است.

سیدپور تاکید کرد : شهروندان به هیچ وجه نباید کاهش تعداد بستری بیماران در بیمارستان را به معنای کاهش روند ابتلا به کووید ۱۹ بدانند و همچنان باید حساسیت خود را در باره خطرناک بودن ابتلا به این بیماری حفظ کنند چرا که با هر سهل انگاری و عدم رعایت مراقیت های بهداشتی احتمال شعله ور شدن این بیماری در جامعه وجود دارد.

 

۴۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی قرنطینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۴۷ بیمار جدید شناسایی شده در ۲۴ ساعت اخیر در استان مرکزی تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شدند.

دکتر «محمد جمالیان» روز چهارشنبه افزود: ۵۵ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید۱۹ در این مدت بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان شناسایی شدند.  

وی اظهار داشت: از مجموع افراد جدید شناسایی شده، هشت بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی گزارش نشده که بر این اساس تعداد فوتی‌ها، همان یک هزار و ۴۱۲ نفر است.

جمالیان افزود: تاکنون ۳۴ هزار و ۸۹۰ نفر در استان مرکزی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

کرونا جان ۲ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باختند که شمار متوفیان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا در این استان به یک هزار و ۴۵۱ مورد رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه اظهار داشت: با شناسایی ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۴۷ بیمار افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۱ مورد بوده که از این تعداد ۵۰ نفر در بخش عادی بستری شدند.

وی اضافه کرد: ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۳۴ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۳، بهار ۵۷۵، تویسرکان ۶۲۸، رزن ۴۱۵، درگزین ۱۷۸، فامنین ۱۷۵ و کبودراهنگ ۶۳۹ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۸۷۰ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۱۷ نفر در نهاوند و سه هزار و ۸۱۸  نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

استاندار همدان شنبه گذشته گفت که چهار شهرستان همدان، اسدآباد، بهار و فامنین در وضعیت آبی و ۶ شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

"براساس اعلام ستاد ملی کرونا، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است".

 

۲۴۰ پرستار قمی به کرونا مبتلا شدند

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تا پایان دی ماه امسال،‌ حدود ۲۴۰ پرستار قمی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ولی‌الله صمدی روز پنجشنبه‌ افزود: آزمایش کرونای این تعداد پرستار قمی مثبت بوده است و بیشترین ابتلای پرستاران به ویروس کرونا در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال بوده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از این پرستاران به علت وخامت حالشان در بیمارستان بستری و تعدادی نیز به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شدند و با مراقبت‌های خوب پرستاری، هیچ‌کدام از آنها جان خود را از دست نداند.

به گفته وی،‌ در این مدت یک کمک بهیار، ۲ نیروی پشتیبان و یک نیروی اداری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

صمدی بیان کرد: با توجه به کمبود پرستار در استان قم،‌ ابتلای تعدادی از پرستاران به کرونا نیز باعث می‌شود برای جبران کسری نیرو،‌ اضافه کار اجباری به نیروهای دیگر تحمیل شود.

وی افزود: همچنین برای جبران این کسری در ابتدای همه‌گیری کرونا در اسفندماه پارسال و فروردین ماه امسال، حدود ۸۰ پرستار از استان‌های دیگر فراخوان و ۳۵ نفر از پرستارانی که در آزمون استخدامی قبول شده بودند،‌ جذب شدند.

وی اضافه کرد: جذب ۵۰ نیروی شرکتی، ۴۸ داوطلب و ۶۶ دانشجوی ترم ۶ به بالا نیز از دیگر اقدامات برای جبران کمبود نیرو بود.

مدیر امور پرستاری قم گفت: در حال حاضر که وضعیت استان قم آبی شده است،‌ پرستاران استان قم پاسخگوی نیاز هستند و از نیروهای داوطلب با اهداء لوح تقدیری قدردانی شد.

وی با بیان این‌که جامعه پرستاری در خط مقدم مقابله با ویروس کووید ۱۹ هستند، گفت: بسیاری از پرستارانی که به کرونا مبتلا شدند، با انتقال ناخواسته این ویروس به خانواده،‌ با پیامدهای ناگواری مواجه شدند.

به گفته وی در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ گروه پرستاری از جمله پرستار، ماما، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک بهیار در بیمارستان‌های دولتی شهر قم حدود یک‌هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی را پوشش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ گروه پرستاری نیز در بخش غیردولتی، ۷۰۰ تخت بیمارستانی را پوشش می‌دهند.

استان قم دارای هفت بیمارستان دولتی شامل کامکار عرب‌نیا، شهدا، حضرت معصومه(س)، شهید بهشتی، امیرالمومنین(ع)، ایزدی و نکویی و چهار بیمارستان غیردولتی شامل امام رضا(ع)، ولیعصر(عج)، آیت‌الله گلپایگانی و علی بن ابیطالب(ع) است.

 

۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: ۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته بستری و ۳۶ نفر نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

مهدی محمدی روز پنجشنبه افزود: در شبانه روز گذشته موردی از فوت در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان ثبت نشده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱ بیمار مثبت بستری و ۴۶ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

محمدی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶۶ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 

میانگین بستری در دی ماه به ۴۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان گفت: تعداد بیماران بستری در زمان شروع طرح یعنی اول آذرماه ۹۶۰ نفر بود که اکنون به ۱۶۶ نفر رسیده  است.

دکتر «محمودرضا مرادی» به تازگی در ستاد کرونا استان اعلام کرد: میانگین بستری در روز در آبان ۲۲۷ نفر بوده و در آذر به ۱۰۵ نفر و در دی‌ماه به ۴۵ نفر در روز رسید.  

او گفت: میانگین مرگ و میر بر اثر کرونا در استان کرمانشاه در آبان ۱۳ نفر در روز، در آذر ۸.۳ نفر و در دی ماه به ۱.۱ نفر در روز رسید.

 

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در استان سمنان یک رقمی شد

هفت مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر سه‌شنبه تا ظهر امروز چهارشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۱ هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه چهارشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد:  ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز چهارشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۸۰ نفر رسید. 

بنابر این گزارش، ۹۴ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۵ هزار و ۲۸۳ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۲۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۷۶۴ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۳۰ دی الی  یکم بهمن ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۳۲۸ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۴۳۹ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۴۸ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۵ نفر فوت شدند.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

حجم ویدیو: 2.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.