طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت تعداد استان های قرمز کشور به 24 رسیده و 5 استان نیز از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۸۳ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید و ۲۴ استان در وضعیت قرمز هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گلستان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

وی گفت: در هفته چهارم شهریور نسبت به هفته سوم این ماه شاهد روند افزایشی موارد بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در کشور هستیم، بیشترین میزان بروز موارد جدید و بستری در استان قم و کمترین میزان در استان های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بیشترین میزان موارد مرگ و میر کرونا در هفته چهارم شهریور نیز در استان قم، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان در استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری گفت: همه گیری کرونا در ایران همچنان روند افزایشی دارد و اکثر استانها در وضعیت قرمز هستند، درخواست جدی وزارت بهداشت از مردم این است که اصول بهداشتی و پروتکل های مصوب را با جدیت رعایت کنند تا شاهد کاهش روند ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا در کشور باشیم.


شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل دوباره اوج گرفت

آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل که در ۲ ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود ۳۰ نفر و فوت سه نفر را طی کرده است، دوباره اوج گرفت.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۵۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۳۴ نفر در اردبیل، هفت نفر در پارس‌آباد، هفت نفر در مشکین‌شهر، چهار نفر در گرمی و چهار نفر در خلخال در حال سپری کردن مراحل درمانی خود هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل  با اشاره به فوت چهار نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: روند بستری بیماران کرونا در استان صعودی است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده تعداد بیماران کرونای بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل را ۲۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مداوا قرار دارند.

 

شرایط کرونا در کرمانشاه بدتر می‌شود

اکنون وضعیت پنج شهرستان استان از لحاظ بیماری کرونا قرمز است. این خبر را  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد و افزود: : براساس پیش‌بینی انجام شده به نظر می‌رسد که شرایط ما در رابطه با این بیماری بدتر شود.

به گفته دکتر محمودرضا مرادی، اکنون وضعیت بیماری کرونا در شهرستان‌های سنقر، کرمانشاه، پاوه، گیلانغرب و کنگاور قرمز و وضعیت کلی استان زرد است.

 

ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ۴۶ درصد افزایش یافت

در خراسان جنوبی نیز اعلام شد که در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان نسبت به مرداد امسال ۱۸ درصد و نسبت به ۱۵ روز نخست شهریورماه ۴۶ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: متوسط ابتلای روزانه در استان در مردادماه ۱۶ مورد، در ۱۵ روز اول شهریور روزانه ۱۳ مورد و از ۱۶ شهریور تاکنون ۱۹ مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

وی بیان کرد: بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

 

۱۳۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی البرز بستری شدند

 طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز نیز  ۱۳۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز مجموع کل موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان را  ۱۷ هزارو ۶۶ نفر اعلام  کرد.

 

تکمیل ظرفیت بخش‌های ویژه بیمارستان اهر با بستری بیماران کرونایی

از اهر در استان زنجان هم خبر رسیده است که با شیوع مجدد کرونا، ظرفیت تخت‌های بستری بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شده است اما بیمارستان هنوز مراجعه کننده کرونایی دارد. 

به گفته محمد میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تمامی تخت‌های بستری بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر با بیماران کرونایی بدحال و عمدتاً جوان تکمیل شده و روند فعلی به گونه‌ای است که کادر درمان خسته شده‌اند و از این ترس داریم که تداوم روند فعلی، مانع از خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان شود.

 

سیر صعودی فوتی های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 

در کهگیلویه و بویراحمد، شمار قربانیان کرونا در استان به ۱۱۷ نفر رسیده و تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا در استان در حال افزایش است. 

به گفته پرویز یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ۲۷۳ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند و در مجموع تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۶۲۰۶ مورد گزارش شده است.

تعداد بیماران بستری کرونا در اسلامشهر افزایشی است

فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز اعلام کرد که تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام زمان (عج) این شهرستان افزایشی است.

مسعود مرسلپور ادامه داد: اگر روند فعلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ادامه یابد، بی‌تردید با افزایش تعداد فوتی‌ها در این شهرستان مواجه می‌شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.