آتش سوزی جنگل ها و مراتع بخش طرهان شهرستان کوهدشت در استان لرستان وارد سومین روز شد و این در حالی است که برخی مسئولین این شهرستان تا کنون بارها از اطفای حریق خبر داده اند.

پایگاه خبری جماران: آتش سوزی جنگل ها و مراتع کوهدشت وارد سومین روز شده است و تصاویر دریافتی از منطقه حاکی از شدت گرفتن حریق است به گونه ای که آتش از منطقه «گاچال» در نخستین روز، به مناطق دیگری همجون «داگله» و «چله بان» رسیده است. 

بخشدار بخش کوهنانی کوهدشت با اعلام وضعیت اضطراری از داوطلبان درخواست همکاری برای مهار آتش کرده است و این در حالی است که در سومین روز آتش سوزی ها همچنان خبری از بالگرد اطفا حریق نیست و بالگردی که برای انتقال داوطلبان در روز دوم آتش سوزی ها اعزام شده بود به دلیل نقص فنی، ماموریت خود را ناتمام باقی گذاشت.

فرزاد سوری فعال رسانه ای منطقه در گفت وگو با خبرنگار جماران می گوید: امروز (جمعه) دهم مرداد با یکی از مسئولین ستاد بحران شهرستان برای تهیه وسیله نقلیه جهت اعزام داوطلبان محلی برای اطفای حریق تماس گرفتیم اما در پاسخ گفته شد که حریق مهار شده و نیازی به اعزام نیست. 

یکی از داوطلبان حاضر در منطقه نیز از شدت گرفتن وزش باد و تغییر جهت آتش سوزی ها سه مت منطقه «وسکور» خبر داد و در خصوص خسارات سنگین به مراتع و جنگل های منطقه ابراز نگرانی کرد.

ویدئوی زیر مربوط به ساعت 14 امروز جمعه دهم مرداد ماه است که نا توانی تعداد اندک نیروی های داوطلب علاقه مند به محیط زیست در مهار آتش را نشان می دهد. 

12345

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.