آتش سوزی مراتع و جنگل های بهش طرهان کوهدشت پس از 48 ساعت همچنان ادامه دارد و اینک متمرکز ترین نارستان کشور با وسعت بیش از سه هزار هکتار در معرض آتش قرار داد.

 

پایگاه خبری جماران:  آتش سوری های جنگل ها و مراتع کوهدشت اینک به از بخش طرهان این شهرستان، به بخش کوهنانی رسیده است.



یکی از فعالین محیط زیستی منطقه در گفت و گو با خبرنگار جماران، از سوختن کامل منطقه گاچال و پیش روی آتش به سمت کوه داگله در بخش طرهان شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: شدت وزش باد آتش را شعله ور تر کرده است و بیم آن می رود که کل مراتع و جنگل های منطقه تا صبح طعمه حریق شود. 

وی همچنین با اشاره به نزدیکی آتش با انارستان های زیر تنگ سیاب کوهدشت گفت: فاصله آتش تا انارستان ها که مهم ترین منبع درآمدی مردم کوهدشت است، نگران کننده است.

این فعال محیط زیستی در پایان از نیاز فوری به اعزام نیرو برای مهار آتش خبر داد و اظهار کرد: کوه داگله نیازمند کمک سریع نیروهای  تازه نفس هست چراکه با نیروی کم و جزیره ای کنترل ناممکن هست .

به گزارش جماران در 48 ساعت گذشته، آتش در زاگرس، باعث اتلاف گونه های جانوری و گیاهی متنوعی شده است و یکی زیباترین مراتع و جنگل های منطقه را همانگونه که در تصویر می بینید، طعمه حریق کرد.

 

untitled

photo_2020-07-30_23-49-07

نبود  هلیکوپتر آب پاش در منطقه ای که یکی از وسیع ترین نقاط جنگلی زاگرس است کنترل آتش را غیر ممکن کرده است و هلیکوپتری که برای انتقال داوطلبان محلی و خبرنگاران به منطقه اعزام شده بود، پس از یک پرواز موفق، دچار نقص فنی شده و به ماموریت خود پایان داده است. 

photo_2020-07-31_01-49-37

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.