تنها 17 درصد از مخاطبان جماران در این نظرسنجی به گزینه «تشدید و افزایش سطح محدودیت ها» رأی دادند و این یعنی مخاطبان بر این باورند که رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در این زمینه به ما کمک بیشتری کند.

پایگاه خبری جماران، از اسفند ماه سال گذشته محدودیت های مقابله با ویروس کرونا در کشور ما آغاز شد و در سطوح مختلف محدودیت هایی مثل تعطیلی اجتماعات، اصناف، ادارات و رعایت فاصله اجتماعی به اجرا در آمد؛ به این امید که شاید در فاصله کوتاه بتوانیم بر بیماری کووید -19فائق بیاییم.

اما با گذشت چند ماه از این بیماری به نظر می رسد که کرونا به مرور برای مردم عادی شده و مثل روزهای اول این بیماری را جدی نمی گیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. شاید دلیل این حس مردم کاهش  محدودیت های مقابله با کرونا از سوی دولت باشد. چرا که دیگر از محدودیت های سفت و سختی که اسفند و فرودین ماه اعمال شد، خبری نیست.

البته در این خصوص نظرات مختلفی از سوی کارشناسان و مردم بیان می شود. کسانی که با نظر دولت برای پایان دادن به تعطیلی ها موافق هستند، استدلالشان این است که در مدت محدودیت های شدید، تولید و صنعت کشور به کمترین میزان ممکن خود رسیده بود؛ که این موضوع می توانست اقتصاد کشور را که با تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه مردم ایران دست به گریبان است، با چالش جدی مواجه کند.

این اختلاف نظرها موجب شد که پایگاه خبری جماران، در خصوص اینکه «به نظر شما برای قطع زنجیره انتقال کرونا چه باید کرد؟» از مخاطبان خود نظرسنجی کند و به نتایج جالبی برسد. از جمله اینکه هیچ کدام از گزینه های ما اکثریت قاطع نظر مردم را به خود جلب نکرد و با یک اختلاف کم تقریبا همه گزینه ها به یک میزان در این نظرسنجی مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

در مجموع سایت و شبکه های اجتماعی جماران، «رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط مردم» بیشترین رأی را به خود اختصاص داد و حدود 30 درصد از مخاطبان ما به این گزینه رأی دادند. «ایجاد دوباره محدودیت ها در سطح ماه های اسفند و فروردین» نیز 29 درصد نظر مردم را به خود اختصاص داد. همچنین «بازگرداندن محدودیت ها از سوی ستاد کرونا و رعایت دقیق مردم» 24 درصد از مردم رأی گرفت. 17 درصد از مخاطبان ما نیز به گزینه آخر یعنی «تشدید و افزایش سطح محدودیت ها» رأی دادند. 

اگر بخواهیم به صورت جداگانه نیز نتایج نظرسنجی سایت و شبکه های اجتماعی را برای مخاطبان ذکر کنیم، به این صورت است که در سایت «رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط مردم» بالغ بر 36 درصد نظر مخاطبان ما را به خود جلب کرد؛ که نکته قابل توجهی به نظر می رسد. یعنی نظر بیشتر مردم این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم کرونا را شکست دهیم و از این دوره عبور کنیم.

فرضیه ما زمانی قوت می گیرد که می بینیم بر اساس این نظرسنجی تنها حدود 18 درصد از مخاطبان سایت جماران به گزینه «تشدید و افزایش سطح محدودیت ها» رأی داده اند. بنابر این همان طور که اشاره شد، مردم خیلی با تشدید محدودیت ها و یا تعطیلی های ادارات و واحدهای صنعتی و سایر اصناف موافق نیستند و با نگاه به منافع اقتصادی کشور، سعی بر این دارند که با رعایت پروتکل ها کرونا را شکست دهیم.

در شبکه های اجتماعی پایگاه خبری جماران نیز تقریبا همین نتیجه به دست آمده است. با این تفاوت که این بار «ایجاد دوباره محدودیت ها در سطح ماه های اسفند و فروردین» با حدود 34 درصد رأی مخاطبان، بیشترین نظر مردم را به خود جلب کرده و «رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط مردم» نظر 24 درصد از مخاطبان ما را به خود جلب کرده است. اما کماکان «تشدید و افزایش سطح محدودیت ها» با کمترین استقبال از سوی مردم مواجه شده و 17 درصد آنها معتقدند که این گزینه راهگشا خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.