مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به مرزهای غربی کشور پیش از ظهر امروز(دوشنبه 15 مهر ماه) در جوار حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

وزیر بهداشت با اشاره به زیباترین بخش تاریخ تشیع مربوط به افرادی است که خدمتگزاران طول راه زائران اهل بیت(ع) هستند، تأکید کرد: بزرگترین چیزی که مرحوم مادرم به من آموخت، عشق به امام حسین(ع) بود.

به گزارش جماران، سعید نمکی در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به مرزهای غربی کشور طی سخنانی گفت: امسال برای اولین بار زائرانی که دچار مشکل و بیماری هستند، توسط اورژانس تا منزل همراهی خواهند شد تا هیچ زائری در کسالت و بیماری، احساس تنهایی نکند.

وزیر بهداشت با اشاره به زیارت قبور مطهر اهل بیت(ع)، یادآور شد: وقتی به زیارت ائمه می رویم می گوییم که قاتلان شما دروغ می گویند و آنها شما را به شهادت رساندند و به ظالمان و قاتلان و افرادی که ظلم را شنیدند و ساکت ماندند، لعنت می فرستیم، آنها در راه زائران اهل بیت، حرامی و دزد و راهزن قرار می دادند تا شیعیان به قبور اهل بیت نرسند.

نمکی تأکید کرد: زیباترین بخش تاریخ تشیع مربوط به افرادی است که خدمتگزاران طول راه زائران اهل بیت هستند. زمانی که زائران را زخم خورده و عاری از هرگونه راه توشه می دادند، افرادی که زائران را می پذیرفتند و به آنها خدمات می دادند، کار بسیار ارزشمندی دارند و خادمی زائران اهل بیت، یک تاریخ مفصل به ویژه در کشور ما دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بزگترین چیزی که مرحوم مادرم به من آموخت، عشق به امام حسین(ع) بود. از 3-2 سالگی که بر روی پشت بام های گرم کاشان می خوابیدیم، زمانی که در اواسط شب تشنه از خواب بیدار می شدم، وقتی از کوزه آب می خوردم به من آموخت که بگویم فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله الحسین(ع) و هنوز هم جرعه ای آب در خوشی و ناخوشی ننوشیده ام که نگویم فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله الحسین(ع).

وزیر بهداشت افزود: وقتی به ضریح اباعبدالله الحسین(ع) می رسم، مدهوش می شوم. زمانی که از حضرت زینب(س) پرسیدند که در کربلا چه دیدی گفت که به خدا به خدا به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم و شاهدیم که بزرگترین خصیصه عاشورا، عاشقی و دلبستگی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور: تمام محورهای مواصلاتی کشور تحت پوشش فوریت های پزشکی است

پیرحسین کولیوند نیز در این مراسم گفت: کار خودمان را از مرزهای شرقی کشور که میزبان زائران کشورهای همسایه است آغاز کردیم و تمام محورهای مواصلاتی کشور از شرق تا غرب تحت پوشش خدمات سلامت و فوریت های پزشکی است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین تصریح کرد: ۱۷ هزار نیروی اورژانس در ایام اربعین بدون وقفه و خالصانه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند و تعدادی هم به عراق اعزام می شوند. همچنین نیروهای پزشکی، پرستاری و متخصصین و کارشناسان بهداشت محیط نیز برای تأمین سلامت زائران، خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به استقرار ۴ بیمارستان ویژه حوادث بیوتروریسم توسط نیروهای مسلح در مرزهای غربی کشور، گفت: ۸ بیمارستان توسط دانشگاه های علوم پزشکی در مرزهای غربی مستقر می شوند و گروه های بهداشتی نیز برای کنترل بیماری های واگیر، در مرزهای هوایی و زمینی حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اینکه بالگردهای سازمان اورژانس برای پوشش خدمات، در مرزهای غربی کشور مستقر هستند، افزود: ظرفیت و امکانات و نیروی پزشکی و پرستاری بیمارستان های شهرهای مرزی در غرب کشور تقویت شده و وزیر بهداشت نیز به ما تأکید کرده  است که با همه توان به زائران خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.