یادگار امام جامعه ای را سالم دانست که ضریب سلامت زنان بیشتر از سلامت مردان آن باشد.

یادگار امام گفت : سرمایه گذاری در ورزش بانوان یک وظیفه برای مسئولان کشور و شرط سلامت جامعه است.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی امروز دوشنبه در جمع مسئولان ورزشی شهرداری تهران با اشاره به قاعده فقهی تعادل نفع و ضرر در زندگی انسانها، اظهار کرد: کسی که نفع می‌برد، پای ضرر آن نیز می ایستد و اگر کسی به خاطر رعایت قاعده ای ضرر می بیند، باید منافع حاصل از آن نیز به او برسد.
وی با اشاره به احکام خاص دین اسلام درباره بانوان، گفت: دین ما شرایطی را برای ورزش بانوان ایجاد کرده است که محدودیت های حاصل از آن باید با در نظر گرفتن امکانات بیشتر جبران گردد.
یادگار امام با تاکید بر اتخاذ تصمیمات اساسی برای رفع محدودیت های ورزش بانوان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه به دلایل دینی و سنتی خانم ها نمی توانند در مراکز عمومی و تفریحی همانند مردها ورزش کنند، باید شرایطی ایجاد شود تا با افزودن امکانات بیشتر، بستر فعالیت های اجتماعی و ورزشی آنها فراهم شود.
وی با تاکید بر اهمیت ورزش زنان گفت : ورزش برای زنان امری واجب است و خانمها به دلیل ویژگی های خاص جسمی شان، در مقایسه با مردان نیاز بیشتر و مبرمی به ورزش دارند.
یادگارامام با بیان اینکه سلامتی بانوان رابطه مستقیم با سلامتی جامعه دارد، تاکید کرد: جامعه ای سالم است که ضریب سلامت زنان بیشتر از سلامت مردان باشد .
وی از اقدامات شهرداری تهران در مورد ورزش بانوان به عنوان یک اراده ارزشمند یاد کرد و گفت: زمانی ورزش خانمها یک حرکت نامناسب تلقی می شد و فکرمی کردند که این مساله مناسب وقار و عفاف یک زن مسلمان نیست .
وی افزود : درگذشته به دلیل عدم امکانات نمی دانستند که بانوان می توانند به گونه ای ورزش کنند که متناسب ارزشهای اجتماعی و دینی باشد.
یادگار امام برضرورت سرمایه گذاری در ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: هرچه سطح سرمایه گذاری در ورزش بانوان بیشتر شود به نفع جامعه خواهد یود و این امر وظیفه همه مسئولان ذیربط است .
سیدحسن خمینی با بیان اینکه ظرفیت شهر تهران بیشتر از آمار و امکانات موجود است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در ورزش به صلاح همه کشور است ودرتمام سطوح اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی موثر است .
وی گفت : ما هرگز حساب نکرده ایم که ورزش چقدر می تواند از بروز بزهکاری در جامعه پیشگیری کند.
وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری در ورزش می توان جلوی بسیاری از انحرافات اجتماعی جوانان را گرفت، تصریح کرد: با ایجاد محیط سالم می توان اوقات فراغت جوانان را پر کرد وسرمایه بزرگ جوانی را در مسیر سلامت جامعه به کارگرفت .
یادگارامام با اشاره به روایت نبوی که می گوید ، خداوند جوان بیکار را دوست ندارد ، گفت : وقتی "جوانی" با "بیکاری" جمع می شود، انحراف آغاز می شود و اگر نیروی جوانی با بیکاری درهم آمیزد، زمینه و بستر هزاران مشکل فراهم می گردد.
وی خطاب به مسئولان یادآور شد: اگر برای جوانان برنامه ریزی نکنید به جامعه ظلم می کنید و نیروی جوانی را به عنوان بزرگترین سرمایه هدر می دهید .
یادگار امام اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان را سرمایه بزرگی خواند و اظهار کرد : سرمایه اعتماد مردم به نظام بستری بزرگ برای بنای محکم آینده است سرمایه ای که بحمدالله بعد از انقلاب پدیدآمده است .
سیدحسن خمینی در پایان به عزم عمومی برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت : باید برای حل مشکلات حرکت کرد و درهر جامعه ای که کار رونق گرفت، جامعه خود نیروی خود را تولید می کند و می تواند کار را با نگاهی متفاوت و به صورتی خودجوش اداره کند .
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.