به گزارش ایرنا حسینعلی امیری روز جمعه در آیین افتتاح 38 طرح آبرسانی روستایی آذربایجان غربی که در روستای 'زاویه جیک' سلماس برگزار شد، افزود: کالاهای اساسی و نیاز دارویی کشور با تلاش مدیران دولتی و دوراندیشی آنان بدون مشکل تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه التهاب های چندماه گذشته بازار منطق اقتصادی نداشته، اضافه کرد: دشمن به رخنه اقتصادی در کشور چشم دوخته و اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی راه انداخته است.
وی با تاکید بر اینکه در سایه اتحاد مردم دشمنان در این جنگ اقتصادی نیز شکست خواهند خورد، بیان کرد: دولتمردان با کار شبانه روزی به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند.
امیری، توجه ویژه دولت به توسعه روستایی را یادآور شد و ادامه داد: برای انتقال امکانات به مناطق روستایی و اشتغالزایی برای جوانان در قالب طرح های اشتغال روستایی برنامه ریزی های اساسی شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: برای تحقق اشتغال روستایی 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است و دولتمردان برای جذب حداکثری آن در جای جای ایران تلاش می کنند.
وی افزود: مسوولان آذربایجان غربی اقدامات مناسبی در جهت جذب این اعتبارات انجام داده اند ولی جذب حداکثری این اعتبارات باید مطالبه جدی روستائیان باشد.
وی تاکید کرد: اجرای طرح های اشتغالزا و افزایش رفاه در مناطق روستایی زمینه ساز توسعه متوازن مدنظر دولت تدبیر و امید است که جلوگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش حاشیه نشینی را به دنبال خواهد داشت.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه تامین امکانات در همه روستاها حق مردم روستایی به شمار می رود، ادامه داد: افتتاح 38 طرح آب روستایی طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی در راستای تحقق همین حق بوده و ستودنی است.
امیری با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این شهیدان بزرگوار با مشی حکومتداری و خدمت رسانی خود، چهره های ماندگار در تاریخ کشور هستند.
به گزارش ایرنا شاخص درآمد سرانه از تقسیم درآمد ملی (تولید ناخالص داخلی) به جمعیت بدست می آید؛ این شاخص ساده در کشورهای مختلف معمولا با سطح درآمد سرانه کشورهای پیشرفته مقایسه می شود و طی ماه های اخیر در ایران روند رو به رشدی داشته است.
در ادامه این آیین با حضور مسوولان استانی و معاون رییس جمهوری 38 طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی به صورت نمادین در روستای زاویه جیک سلماس به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح ها که 18 هزار و 225 نفر از ساکنان مناطق روستایی را تحت پوشش قرار می دهد، حدود 181 میلیارد ریال هزینه شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.