علی مکرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت طرح برق رسانی، اردوگاه دانش آموزی، مجموعه هتل و تالار تخت سلیمان، مرکز آموزش هتلداری و گردشگری احمدآباد، سالن ورزشی دختران، طرح گازرسانی به 6 روستا و چند طرح آبرسانی و مدرسه سازی در روستاها از مهمترین طرح های آماده افتتاح تکاب طی هفته دولت است.
وی با بیان اینکه برای بهره برداری از طرح های برقرسانی تکاب چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، گفت: 6 پست هوایی و خطوط فشار قوی برق به طول یک کیلومتر در قالب این طرح ها ساخته شده است.
مکرمی همچنین ادامه داد: برای گازرسانی به 6 روستای تکاب 33 میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره برداری از آنها بیش از 300 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
فرماندار تکاب همچنین با اشاره به خدمات دولت در روستاها اضافه کرد: در هفته دولت امسال 10 طرح عمران روستایی شامل اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی و اصلاح شبکه آب شرب در تکاب افتتاح می شود.
مکرمی با بیان اینکه نخستین مرکز آموزش هتلداری پس از سال ها در تکاب راه اندازی و تجهیز شده است، افزود: مجموعه هتل، سینما و تالار تخت سلیمان از مهمترین طرح های این شهرستان در بخش گردشگری است که با سرمایه گذاری بیش از 80 میلیارد ریال احداث، تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
وی بیان کرد: برای ساماندهی و بهبود راه دسترسی به مجموعه آبگرم روستای هدف گردشگری قینرجه تکاب و ساماندهی مجتمع آبگرم روستای احمدآباد بخش تخت سلیمان بیش از 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی طرح ساخت نخستین مرکز آموزش و ترویج صنایع دستی تکاب در زمینی به مساحت 550 مترمربع با اعتبار پنج میلیارد و 600 میلیون ریال آغاز خواهد شد.
وی افرود: بهره برداری از پنج طرح کشاورزی از جمله خط انتقال آب به اراضی زراعی با لوله، برقرسانی به چاه های کشاورزی و احداث مزرعه ماهیان سردآبی و مدرسه سه کلاسه روستایی با 9 میلیارد ریال هزینه از دیگر طرح های آماده افتتاح تکاب در هفته دولت است.
به گزارش ایرنا دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر، رییس جمهوری و نخست وزیر فقید اوایل انقلاب اسلامی به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.