قربانعلی سعادت روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی که همزمان با ششمین روز از هفته دولت در روستای حیدرلوی سفلی ارومیه برگزار شد، با قدردانی از شتاب صورت گرفته برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان گفت: این استان از سال 70 به منابع گازی متصل شده ولی با وجود منابع مالی سرشار در برخی از دولت های گذشته، توجه کمی به گازرسانی مناطق روستایی انجام شده است .
وی اضافه کرد: با توجه به این عقب ماندگی طولانی، توجه دولت تدبیر و امید به گازرسانی مناطق روستایی هنوز مثمر ثمر واقع نشده و تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز در استان به میانگین کشوری که 70 درصد برآورد می شود، نرسیده است.
وی اظهار کرد: استفاده از گاز در مناطق مختلف علاوه بر حفاظت از محیط زیست می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را به همراه داشته باشد و به همین علت، دولت از این امر با همه توان حمایت می کند.
وی با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و بیان کرد: در این ایام مبارک با شهدا عهد و پیمان می بندیم که ادامه دهنده مسیر و حرکت آنان که همان مسیر الهی و مسیر خدمت به مردم است، باشیم.
استاندار آذربایجان غربی با بیان تفاوت های روابط اجتماعی مردم با حکومت در جمهوری اسلامی ایران و سایر حکومت های دنیا گفت: در جمهوری اسلامی ایران که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنا نهاده شده، مردم خودشان با انتخابات برای خودشان مسئول انتخاب می کنند و این نشان از حاکمیت مردم سالاری دینی در این کشور است.
سعادت با اشاره به انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری دولت دوازدهم توسط مردم و تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری افزود: دکتر روحانی به دور از گرایش های سیاسی منش اعتدال را در پیش گرفته و از افراد توانمند با گرایش های سیاسی مختلف در پست های مدیریتی استفاده کرده است.
عباس حسن خانی فرماندار ارومیه نیز در این آیین اظهار کرد: از سال 1393 تاکنون 850 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری ها در حوزه عمران روستایی در این شهرستان هزینه شده که نشان دهنده توجه به رفاه مردم در این دولت است.
به گزارش ایرنا، در این آیین طرح گازرسانی به 53 روستای آذربایجان غربی افتتاح شد.
با افتتاح این طرح، هفت هزار و 200 خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مند شدند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.