مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی در آیین افتتاح طرح گازرسانی به این روستاها که با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در روستای حیدرلوی سفلی ارومیه برگزار شد، گفت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 30 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
علیرضا شیخی افزود: امروز همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به 92 روستا با هشت هزار و 872 خانوار در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی آغاز می شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها 850 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به 53 روستای استان، تعداد روستاهایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند از 615 روستا به 669 روستا رسید و میزان پوشش گاز در روستاهای استان از 48 درصد به 51 درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: با اجرای طرح های جدید و اتمام طرح های در دست اجرا تا پایان سال آینده، پوشش گاز طبیعی در آذربایجان غربی به 72 درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: به علت صعب العبور بودن برخی از روستاها در استان، هزینه گازرسانی به 450 روستای استان به طور متوسط به 60 میلیون ریال برای هر خانوار رسیده که رقمی بالاست.
شیخی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی و تلاش عوامل اجرایی و فعالیت پیمانکاران در اجرای طرح های گازرسانی به مناطق شهری و روستای استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همراهی اعتباری مناسب، روند پرسرعت گازرسانی در استان همچنان ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت امسال 375 طرح عمرانی و اقتصادی شامل 317 طرح عمرانی و 58 طرح اقتصادی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد و 57 طرح دیگر کلنگ زنی می شود.
فردا / چهارشنبه/ آخرین روز هفته دولت امسال است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.