علیرضا شیخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سخت گذر بودن مسیر برخی از شبکه های گازرسانی روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: 188 روستای استان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که یک رکورد در نوع خود به شمار می رود.
وی با اشاره به بهره مندی 56 درصدی جمعیت روستایی این استان از گاز در زمان حاضر، اضافه کرد: بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از مردم استان در روستاها زندگی می کنند و بر اساس این آمار، بیش از 600 هزار روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی بیان کرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی گازرسانی به 331 روستای استان نیز آغاز شده است و اکنون در سراسر آذربایجان غربی در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال با نصب 10 هزار انشعاب شهری و 35 هزار انشعاب روستایی به ترتیب 26 هزار خانوار شهری و 40 هزار خانوار روستایی دیگر از نعمت گاز بهره مند می شوند.
شیخی افزود: در سال جاری یکهزار و 850 کیلومتر شبکه گذاری در استان برنامه ریزی شده است که با تحقق آن، رکورد کشوری میزان توسعه شبکه گازرسانی طی یک سال، در این استان به ثبت خواهد رسید.
وی ادامه داد: علاوه بر جمعیت روستایی در حال حاضر 99 درصد از جمعیت شهری استان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون گازرسانی به 6 شهر سرو، میرآباد، آواجیق،خلیفان، قطور و زر آباد در دست اجرا و طراحی است که با اجرای طرح های گازرسانی به این شهرها 100 درصد خانوار شهری استان به شبکه گاز طبیعی وصل می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی حدود 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد نزدیک به 2 هزار روستا دارای بیش از 20 خانوار است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.