به گزارش ایرنا سید محمد عابدی روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان خوی با تاکید بر اهمیت ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهری افزود: ضعف در ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و خدمات شهری و عمومی در این مناطق باعث بروز انواع آسیب های اجتماعی می شود.
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی مناطق حاشیه نشین باید اولویت مهم مسوولان قرار بگیرد، اضافه کرد: مسوولان به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر باید به صورت منظم و مستمر در مناطق حاشیه نشین حضور پیدا کنند و وضعیت اقدامات لازم را تبیین نمایند.
وی ادامه داد: بدون همراهی مردم اقدامات هیچ دستگاهی اثر بخشی لازم را نخواهد داشت و بر این اساس مشارکت مردم لازم به نظر می رسد.
عابدی با اشاره به اینکه سکونتگاه های غیررسمی از نظر خدمات در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، گفت: دستگاه های مربوطه قبل از هرگونه اقدام برای ساماندهی یا بهسازی باید با اطلاع رسانی، مشارکت و همراهی مردم را برای مداخله در این موضوع جلب نمایند.
وی از مسوولان خواست تا با قاطعیت مانع از هر گونه تخلف شوند و افزود: براساس خطوط قرمز باید از تخلف یا هر گونه تغییر کاربری در محدوده شهری جلوگیری شود.
وی از ستاد بازآفرینی شهرستان خوی خواست، بازآفرینی هسته مرکزی و بافت های تاریخی این شهرستان را نیز در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا، بازآفرینی شهری در حوزه اجتماعی مهم‌ترین مسئله کشور محسوب می‌شود و امروز یک سوم جمعیت شهری ایران در این مناطق ساکن هستند؛ چهار محله حاشیه نشین در شهر خوی 2 هزار و 100 هکتار وسعت دارد که 15 هزار و 310 نفر جمعیت شهر را در خود اسکان داده است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.