علی عبدلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای فعالیت شهرک های صنعتی در آذربایجان غربی، یکهزار و 970 پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است.
وی بیان کرد: 22 هزارو 800 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند.
وی اضافه کرد: یکهزارو 298 واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی مشغول فعالیت است که این آمار، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.
عبدلی با اشاره به مشکلات واحد های صنعتی در آذربایجان غربی بیان کرد: مشکلات صادرات، به روز نبودن فناوری، کمبود نقدینگی، کاهش سرمایه در گردش و وجود مشکلات ارزی از مهمترین مشکلات واحد های صنعتی این استان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا در ادامه این نشست از چند شرکت مستقر در شهرک صنعتی با حضور خبرنگاران بازدید شد.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
این شهرک ها در زمینی به مساحت یکهزار و 207 هکتار راه اندازی شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.