به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه شرکت های کوچک زودبازده باید فراهم شود تا چرخه های اقتصاد و اشتغال استان به حرکت در بیاید.
وی بیان کرد: در حال حاضر کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و برای حل این مشکل نیازمند عزم همگانی و همراهی تولید کنندگان و سرمایه گذران هستیم.
وی ادامه داد: ایرانی های خارج از کشور بیش از 2 هزار میلیارد دلار منابع مالی دارند و اگر تنها 10 درصد این منابع وارد کشور شود، اقتصاد ایران متحول می شود.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استان سرشار از ظرفیت های اقتصادی است، بیان کرد: سرمایه گذاران مورد حمایت جدی مسوولان قرار دارند.
شهریاری ادامه داد: تولیدکنندگان نباید ناامید شوند و با اتحاد و همدلی مشکلات را کنار بزنند و بدانند که ترویج ناامیدی مهمترین هدف دشمن است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز راه اندازی شبکه رسمی مبادلات ارزی را راهکار حل مشکلات بانکی بخش خصوصی عنوان کرد.
رضا حسینی افزود: تمرکززدایی راهکار دیگر حل مشکلات بخش اقتصادی در استان ها بوده و منطقه ای کردن اختیارات ضروری است.
وی ادامه داد: نبود ضمانت برخی شبکه های صرافی و وجود برخی رانت ها در امور اقتصادی مشکلات اساسی را بوجود آورده است و راه اندازی شبکه رسمی ارزی این مشکل را نیز کنترل می کند.
وی بیان کرد: فقدان ثبت سفارش مهمترین چالش حال حاضر پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران است و سعی داریم این مشکل در اسرع وقت حل و فصل شود.
رییس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی رتبه 16 کشوری را در پرداخت تسهیلات دارد و این نشان از توجه مسوولان استان به رونق چرخ اقتصادی استان است.
حسن انتظار ادامه داد: با این آمار پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیشتر از میانگین کشوری تسهیلات پرداختی داشته باشیم.
وی ادامه داد: هم مرز بودن با سه کشور خارجی فرصت مغتنمی است که باید از این ظرفیت نیز برای توسعه اقتصاد و اشتغال استان نهایت استفاده را کرد.
به گزارش ایرنا تعیین ظرفیت ارزی استان بر اساس قابلیت اقتصادی از مصوبه های این جلسه بود؛ در ادامه این جلسه نمایندگان تولید کنندگان و سازمان های صنعت و معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و اتاق بازرگانی به بیان مشکلات و پیشنهادهای خود پرداختند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.