به گزارش ایرنا مجید پورعیسی روز چهارشنبه در آیین روز ملی صنعت و معدن استان خراسان شمالی اظهار داشت: در بیشتر کشور های پیشرفته دنیا سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات و منابع مالی واسطه هایی از جملع انواع صندوق های ضمانت دارند، در این کشورها تولید کننده ها از بانک وام نمی گیرند.
وی افزود: متاسفانه هم اکنون تنوع در تامین منابع مالی در کشور زیاد نیست و سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات و منابع بانکی با مشکلات زیادی مواجه هستند، اقتصاد پویا نیاز به تسهیل و آسان سازی در روند اجرایی دارد.
وی با بیان اینکه مشکلات و چالش های بخش صنعت و معدن استان باید تحلیل و بررسی شود افزود: محدودیت ها و چالش ها در این حوزه باید در کارگروه های مرتبط بررسی و رفع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون با 32 کشور دنیا روابط تجاری داریم افزود: امسال باید با 15 کشو همسایه مراوده داشته باشیم که در این زمینه باید تلاش ها را مضاعف کنیم تا این امر محقق شود.
پورعیسی بر ایجاد تالار مذاکره در این استان نیز تاکید کرد و گفت: 120 میز مذاکره خواهیم داشت، سرمایه گذاران، تولید کننده ها و افراد خلاق و مبتکر در این تالار جمع خواهند شد و این فرهنگ باید نهادینه شود.
وی بر شناسایی توانمندی ها و تعامل بیشتر تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با مذاکره و تعامل سرمایه گذاران خارجی را تشویق به خریداری کالای تولیدی کنیم.
این مسئول بر سرمایه گذاری نمادین نیز تاکید کرد و گفت: موسیقی سرمایه نمادین است، بسیاری از کشور های پیشرفته از این گونه سرمایه های نمادین بهترین استفاده را دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: کشور های پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده اند که سرمایه انسانی 80 درصد بخش تحول در سرمایه گذاری را بر عهده دارد، تغییر ها را انسان ها ایجاد خواهند کرد.
پور عیسی افزود: هم اکنون باید دریافت مجوز ها یک ساعته شود اما پیچ و خم ها سرمایه گذاران را خسته می کند، تمامی دستگاه های مرتبط باید همکاری لازم را داشته باشند، اگر اداره ای کوتاهی کند چرخه از حرکت باز می ماند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.