جعفرصادق اسکندری روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی افزود: این تعداد در 130 هزار واحد صنفی استان فعالیت می کنند که با این ارقام، بخش اصناف بزرگترین حوزه فعالیت اقتصادی استان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: ارائه آموزش های مهارتی به ویژه در حوزه مرتبط با فعالیت اصناف، از جمله مهمترین عوامل بهبود شغلی این قشر شده و می تواند در درآمدزایی بیشتر این بخش موثر باشد.
وی بیان کرد: اصناف و بازاریان در ایجاد و توسعه اشتغال در کل کشور نقش بسزایی داشته اند و ارتقای شغلی آنان، این اثرگذاری را بیشتر می کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: اصناف باید در پروسه مهارت آموزی مقررات قانونی مربوط به کسب و کار، مالیات و قوانین مربوط به تعزیرات حکومتی را یاد بگیرند تا بتوانند در قبال پیشرفت های ملی و جهانی و ارائه خدمات اینترنتی دچار ضرر و زیان نشوند.
اسکندری گفت: در صدد هستیم آموزش مهارت های مرتبط را از الزامات ورود افراد و اخذ جواز کسب تعیین کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار بیان کرد: اصلی ترین وظیفه این سازمان، ارائه آموزش های مهارتی در راستای توانمندسازی، ایجاد زمینه های اشتغال و فقر زدایی است.
محسن مددی افزود: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار که بر مبنای شایستگی های شغلی است و کار آموزان در محیط واقعی کار آموزش های مرتبط شغلی ارائه می شود، در گذشته نیز به نام طرح استاد شاگردی به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد: در صدد هستیم با همکاری اصناف، زمینه اشتغال پایدار جوانان با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره مند هستند.
طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار از سال گذشته در کشور اجرایی شده ولی در آذربایجان غربی اقبالی بر این طرح وجود نداشته که تلاش ها برای استقبال اصناف در حال انجام است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.