باقر بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 جوان 20 و 25 ساله شامگاه روز گذشته برای تفریح با خانواده به سواحل دریاچه سد شهرچایی رفته و پس از واژگونی به آب غرق شده اند.
وی با اشاره به اینکه هنوز جسد این 2 جوان پیدا نشده و تلاش برای پیدا کردن اجساد این قربانیان ادامه دارد، بیان کرد: این 2 جوان از اهالی روستای بالو ارومیه بودند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امسال 30 نفر در دریاچه سد‌های استان جان باخته اند.
به گزارش ایرنا با توجه به آغاز فصل گرما تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه ها در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی شنا می کنند و این امر همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.
طبق اطلاعیه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی شنا در دریاچه پشت سدهای استان ممنوع بوده و این تاسیسات تنها برای آبرسانی طراحی و احداث شده است و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.
هم اکنون 13 سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس 2 پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر و سد ماکو در حال بهره برداری است.
سال گذشته هفت نفر به خاطر بی توجهی به این اخطاریه جان خود را در دریاچه پشت سدهای استان از دست دادند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.