عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک مردمی به مراکز نیکوکاری نسبت به سال گذشته 74 درصد رشد دارد.
وی اضافه کرد:۴۰ مرکز نیکوکاری در آذربایجان غربی فعال است که این مراکز به هفت هزار و ۶۵۰ نفر نیازمند ثبت شده در مرکز خود خدمات خیرخواهانه ارائه می کنند.
وی بیان کرد: مراکز نیکوکاری در دسترس ترین مکان برای رفع نیازهای فوری نیازمندان هستند و تاسیس شبکه‌های نیکوکاری از برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۲۳۰ خیّر با مراکز نیکوکاری استان همکاری مستمر دارند، ادامه داد: درصدد هستیم تا پایان امسال تعداد مراکز نیکوکاری آذربایجان غربی را به ۷۰ مرکز افزایش دهیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مراکز نیکوکاری برای کمک اقشار نیازمند جامعه تشکیل شده است و کمیته امداد این مراکز را سازماندهی می کند.
سهندی افزود: این مراکز کمک های مردمی جمع آوری شده را در بین نیازمندان محله خود هزینه می کنند.
وی اضافه کرد: کمیته امداد آذربایجان غربی نظارت دقیق بر فعالیت مراکز نیکوکاری دارد تا کمک ها در محل مورد نظر هزینه شود.
وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری بهترین مکان برای شناسایی نیازمندان در محلات است زیرا در محلات افراد متمکنی هستند که تمایل کمک به افراد نیازمند را دارند ولی این افراد را نمی‌شناسند و مراکز نیکوکاری شرایط کمک برای آنان را فراهم می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: این مراکز مسجد محور هستند و توسط هیات امنای مساجد و نخبگان اداره می‌شوند و کمیته امداد بر این باور است که از کمک‌های هشت دهک بالای جامعه برای رفع نیازها و حل مشکلات 2 دهک پایین استفاده کند و تا زمانی که کمک‌های مردمی نباشد، نمی‌توان مشکل فقر را در جامعه برطرف کرد.
سهندی مردمی بودن، عمل آگاهانه، شفاف‌ سازی عملکردها، ایجاد سازمان مردمی کارآمد، تقویت مسوولیت اجتماعی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تخصص‌ها را از مهمترین اهداف تاسیس مراکز نیکوکاری عنوان کرد.
وی گفت: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
به گزارش ایرنا 144 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.