'هادی جعفر نژاد'، روز شنبه در حاشیه بازدید از میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی مورد توجه جدی مسوولان دولتی قرار گرفته و زیرساخت های مناسبی با استفاده از اعتبارات دولتی در مراکز گردشگری این استان در حال ایجاد است.
وی هدفش از بازدید ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی را مساعدت دولت به توسعه زیرساخت ها و شناسایی مشکلات بخش گردشگری این استان عنوان کرد و گفت: تعیین اولویت های تخصیص اعتبار از دیگر اهداف سفر به این استان مرزی است.
وی که همراه با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی به شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی سفر کرده است، اظهار امیدواری کرد که در سایه توجه ویژه دولت تدبیر و امید، بخش گردشگری این استان در مسیر توسعه روزافزون قرار گیرد.
به گزارش ایرنا سعید نمکی، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همراه با 2 مشاور و روسای «امور سلامت و رفاه اجتماعی»، «فرهنگی، گردشگری و ورزش»، «آموزش عالی» و «آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای» به استان مرزی سفر کرده است؛ بازدید اعضای این هیات تا فردا با هدف تسریع در اجرای طرح های مهم این استان سردسیر ادامه می یابد.
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی، در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 شمسی به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.