به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد گفت: استان آذربایجان‌غربی با توجه به شرایطی همچون هم‌مرزی با چند کشور و دروازه ورود به اروپا دارد از جمله مهم‌ترین استان‌های کشور است و نقش بسیار ویژه ای در کشور بخصوص در زمینه کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: منابع بزرگ و فضای کسب و کار مناسبی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و با وجود امنیت بالا امکان رشد و توسعه زیادی داراست.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود منابع زیاد و امکانات مناسب، استان در بسیاری از شاخص‌ها بین رتبه ۲۷ تا ۳۱ قرار دارد.

شهریاری گفت: کمبود ۵هزار کلاس دانش آموزی، کمبود تخت بیمارستانی که البته با تلاش های صورت گرفته بزودی مرتفع می شود، آب آشامیدنی در روستاها، گازرسانی به روستاها و ... از جمله شاخص های ضعیف استان به شمار می رود که نیاز به توجه جدی دولت و وزارت کشور به این استان را می طلبد.

شهریاری افزود: در این خصوص باید اختیارات استانداران افزایش و آنها بتوانند برای رشد و توسعه بیشتر استان خود برنامه ریزی کنند.
وی اظهار کرد: بحث تردد خودروهای سرمایه گذاران مناطق آزاد تا مرکز استان هم موضوعی است که برخلاف سایر استان ها در استان آذربایجان غربی وجود ندارد و امیدواریم این موضوع با توجه ویژه در دولت تصویب شود.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 980378
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.