مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای کتابخانه ای در استان 1.31 مترمربع به ازای هر ۱۰۰نفر است.

علی فیروز در  گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در رابطه با سرانه فضای مطالعه در استان بابیان اینکه سرانه فضای کتابخانه ای به ازای هر 100 نفر،2 مترمربع است افزود: سرانه فضای کتابخانه ای در استان، 1/31  مترمربع به ازای هر یک صد نفر است.

وی با اشاره به وجود 70 باب کتابخانه عمومی و 37 باب کتابخانه مشارکتی  و ۱۱باب کتابخانه روستایی فعال در سطح استان گفت: تمامی کتابخانه های استان به بخش کودک مجهز ند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و 358 هزار جلد کتاب در کتابخانه ای استان موجود است گفت: در سال 96، بیش از 22 هزار کتاب و در سه ماهه اول سال  97 نیز دو هزار و 862 نسخه کتاب به کتابخانه های استان هدیه شده است.

 وی همچنین ادامه داد: در شهرستان ارومیه در سال گذشته ده هزار و 455 جلد کتاب و در سه ماهه اول سال 97، جمعا دو هزار و 46 کتاب به کتابخانه های شهر اهدا شده است.

فیروز بااشاره به بخش نابینایان کتابخانه ها تصریح کرد:  در سطح استان تنها کتابخانه ی مرکزی ارومیه به بخش نابینایان مجهز است ولی خدمات لازم، به تمام سطح استان با پست ویژه ارائه می شود.

وی به مشکلات کتابخانه های استان نیز اشاره کرد و افزود: کمبود منابع محلی و بومی از مهم ترین مشکلات کتابخانه های استان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.