شاهین حق شناس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک کاروان دیگر نیز با 300 زائر تا پایان وقت امروز به حج تمتع اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال تعداد زائران حج این استان 10 درصد افزایش یافته است، گفت: در موسم حج امسال 2 هزار و 949 نفر از این استان به سرزمین وحی مشرف می شوند که 104 نفر از آنان جزو عوامل اجرایی هستند.
جانشین سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی افزود: این زائران در قالب 11 کاروان شیعه و 10 کاروان سنی به حج تمتع مشرف می شوند.
وی با تاکید بر اینکه زائران این استان به اصطلاح 'مدینه بعد' هستند، ادامه داد: حجاج آذربایجان غربی از هشت تا 11 مرداد سال جاری به حج اعزام می شوند.
حق شناس با اشاره به اعزام زایران این استان توسط شرکت هواپیمایی سعودی، بیان کرد: پروازهای رفت این زوار از فرودگاه ارومیه به فرودگاه جده و پروازهای برگشت نیز از مدینه منوره به ارومیه انجام می شود.
وی ادامه داد: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای آسایش حجاج ایرانی در سال جاری انجام شده و هتل ها، خودروهای حمل و نقل عمومی و هواپیماهای در نظر گرفته شده از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا اعزام زائران از آذربایجان غربی تا 11 مرداد جاری ادامه می یابد؛ همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام شده و میلیون ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.
ایرانیان در سال 1395 به علت تیرگی روابط با عربستان به حج تمتع اعزام نشدند ولی از سال گذشته تشرف از ایران به حج تمتع از سر گرفته شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.