بهرام زینال زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سیاه چادرهای عشایری ارومیه افزود: این تسهیلات بانکی با بهره چهار درصدی و بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان 19 صندوق خرد زنان عشایر تشکیل شده و به هر کدام 250 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اعطا می شود. 
وی توانمندسازی زنان روستایی و عشایری را مهمترین هدف دفتر امور زنان روستایی و عشایری دانست و افزود: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است. 
مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با بیان اینکه 10 میلیارد ریال اعتبار برای عمران حوزه عشایر استان از محل اعتبارات استانی و توازن منطقه ای طی سال جاری اختصاص یافته است، گفت: این اعتبار در مناطق عشایری استان برای مرمت و ساماندهی ایل راه ها و آبرسانی به مناطق ییلاقی هزینه شده است.
زینال زاده اضافه کرد: بهبود وضعیت ایل راه ها از جمله مهمترین برنامه های اداره کل امور عشایر آذربایجان غربی است که با اهتمام ویژه ای آن را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی دارند، بیان کرد: 60 هزار واحد آنها دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند و در خصوص نهاده های دامی نیز در این استان مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: عشایر آذربایجان غربی 25 درصد تولیدات دامی استان اعم از شیر، گوشت و پشم را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش ایرنا، 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژهعشایر است. 
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.